صدور حکم بازداشت صاحب ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار + جزییات

به گزارش رکنا، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه ر وز گذشته ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار گفت: عملیات اطفا حریق ساختمان ۱۵۳ نزدیک به ۱۲ ساعت طول کشید، اما به دلیل حجم بالای کالاهای دپو شده که اشتعال بالایی داشتند و درجه حرارت بالای ۴۰۰ درجه، اطفا حریق در ساعات طولانی انجام شد.

وی ادامه داد این اقدام با احتیاط کامل انجام شد و ساختمان‌ها تخلیه و نفرات نجات داده شدند؛ مرحله به مرحله پیش رفتیم اما متأسفانه یکی از آتش‌نشانان در چاهک آسانسور سقوط کرد و به شهادت رسید.

محمدی گفت: تا صبح با ۵۰ فن مثبت، درجه حرارت را کاهش دادیم، و هم اکنون دو ایستگاه در محل حضور دارند که دما را کاهش دادند و ایمنی تثبیت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اعلام اینکه ما ۳۳ هزار ساختمان را در 3 سال اخیر پایش کردیم که در 4 دسته ناایمن، پر خطر، میان خطر و کم خطر تقسیم بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار ساختمان در جدول ساختمان‌های پر خطر هستند که ساختمان ۱۵۳ نیز جزو پر خطرهاست و رأی قضائی و حکم پلمب دارد که مالک فک پلمب کرده و قاضی حکم جلب برای او صادر کرده است.

وی افزود: ساختمان از مرحله ریزش عبور کرده و کارشناسان باید بررسی کنند و احتمالاً قابل سکونت نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: قاضی برای مالک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار حکم جلب صادر کرده است.

 

 

کدخبر: 872756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟