سرقت 16 میلیاردی پسر جوان از حساب ارزی برادرش در شیراز

به گزارش رکنا،  سرهنگ "امیرحسین سلیمانی" بیان کرد: در پی شکایت مردی 29 ساله مبنی بر برداشت غیرمجاز رمز ارزهای وی از کیف پول دیجیتالی خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت چندی پیش متوجه شده است که دسترسی‌های غیرمجازی نسبت به حساب رمز ارز وی شده و حدود 16 میلیارد ریال رمز ارز به صورت غیر مجاز از کیف پول وی در چندین مرحله برداشت شده است.

این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی به این پلیس احضار کنند.

رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم برادر کوچکتر شاکی بوده است، گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، ولی با مواجهه به مستندات و ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را برداشت غیرمجاز پول از حساب برادر خود عنوان کرد.

وی گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری 12کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیداً خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها از رمز‌های یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.

سرهنگ "سلیمانی" از هموطنان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 

کدخبر: 894424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟