شگرد ماهرانه برای کلاهبرداری در یزد / پلیس وارد عمل شد

به گزارش رکنا، سرهنگ "مرتضی ابوطالبی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت‌ واسط خرید از آن‌ها کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام سایبری افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد شاکی از طریق مشاهده آگهی (کار در منزل با درآمد بالا) با فردی ناشناس آشنا شده است که در ادامه مبلغی جهت ثبت نام و شروع کار به حساب متهم واریز کرده و در نهایت متهم گوشی خود را خاموش و پاسخگو نمی‌باشد.

رییس پلیس فتا استان یزد در ادامه گفت: در بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم در استان‌ یزد مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود گفت که با درج آگهی دروغین کار در منزل، پس از جلب اعتماد قربانیان و با دریافت بیعانه، اقدام به کلاهبرداری از قربانیان می‌کردم.

سرهنگ ابوطالبی به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه کرد: مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که بر روی سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود، باشند؛ سایت‌های واسطه گر اینترنتی صرفا جهت درج آگهی و تبلیغات می باشند و لزوما هر تبلیغی مورد تایید نیست، بنابراین با صیانت از مدارک هویتی نظیر کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه وحساب های بانکی مراقب اسناد هویتی خود باشید تا گرفتار کلاهبرداران نشوید.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با شماره مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.

 

کدخبر: 901419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟