این 5 پسر جوان کلاه 630 کرجی را برداشتند + جزئیات و عکس

به گزارش رکنا ، رسول جلیلیان، رییس پلیس فتای استان البرز ، در جمع اصحاب رسانه، گفت: در پی شکایات متعدد شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس این استان قرارگرفت.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی کارشناسان و اقدامات پیچیده پلیسی متهمان در یکی از استان‌های شمال غربی کشور شناسایی شدند.

وی گفت: ماموران با نیابت قضایی به استان مورد نظر اعزام و 5 نفر را دستگیر و از مخفیگاه آنها تعدادی گوشی تلفن همراه ، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ قطعه اطلاعات کارت بانکی و تجهیزات رایانه‌ای کشف شد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: متهمان با ترفند سامانه ثنا و سهام عدالت طعمه‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی شناسایی و با ورود به حساب کاربری، اقدام به خالی کردن حساب بانکی می‌کردند.

رییس پلیس فتا البرز بیان کرد: ارزش ریالی کلاهبرداری تاکنون ۴۰ میلیارد ریال برآوردشده است.

وی یادآورشد: اکنون ۶۳۰ مالباخته از سراسر کشور شناسایی شدند و چنانچه افرادی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند به پلیس فتا استان البرز مراجعه کنند.

جلیلیان از کاربران خواست به هیچ وجه لینک پیامک های ناشناس و مشکوک را باز نکنند تا از هرگونه کلاهبرداری مجازی پیشگیری شود.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

وی سایت پلیس فتا را مرجع کامل  آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد‌ه‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کدخبر: 904093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟