پشت پرده عکس های انفجار بزرگ در بیمارستان کرج / یک خبر جعلی و فریب دهنده

به گزارش رکنا، از ساعتی در برخی شبکه‌های ضدانقلاب مدعی " انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستانی در کرج‌" شدند و اعلام کردند: در این انفجار ‌2.5 طبقه بیمارستان تخریب، ‌تمام تیم پزشکی در اطاق عمل و کادر مراقبت‌های ویژه در بخش CCU سی‌سی‌یو‌، 8 جراح، 11 دکتر و 19 پرستار کشته شدند.

اما پیگیری‌های تسنیم نشان داد این موضوع صحت ندارد.

مهدی آقابرابرای ‌معاون امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کرج با تکذیب هرگونه انفجار در بیمارستان‌های سطح شهرستان کرج گفت: در حال حاضر اوضاع در شهر کرج آرام بوده و هیچ گزارشی از انفجار یا چنین موضوعی نداشته‌ایم.

فیلم منتشرشده از سوی رسانه‌های ضدانقلاب که ناشی‌بودن آنها را به راحتی نشان می‌دهد، مربوط به انفجار کلینیک سینااطهر تهران در تیرماه 1399 است. 

شامگاه 10 تیر 1399 انفجار مهیب و آتش‌سوزی گسترده در کلینیک سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی روی داد که بر اثر آن 19 نفر (15 زن و چهار مرد) کشته شدند.

17 نفر از فوتی‌ها از کادر درمانی کلینیک و دو نفر دیگر از مراجعه‌کنندگان به این کلینیک بودند.

مهدی داوری مدیرعامل وقت آتش‌نشانی تهران 15 تیر 99 در جلسه شورای شهر تهران در تشریح این حادثه گفت: پس از اعلام این حادثه نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی به محل (ایستگاه دزاشیب) اعزام شد که کمتر از 4 دقیقه و 58 ثانیه نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند. در ادامه نیروهای ایستگاه 88 و 105 و 64 به همرا ه تیم‌های امداد و نجات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند. همزمان با حضور نیروهای آتش‌نشانی دومین انفجار در محل حادثه صورت گرفت که با توجه به شدت انفجار ساختمانهای مجاور و همچنین ساختمان کنار این کلینیک تحت تأثیر انفجار قرار گرفت.

در پی گزارش تهیه شده اعلام شد که بیش از 30 دستگاه سیلندر اکسیژن و نیتروژن در اتاقی در این کلینیک دپو شده بود و به گفته نگهبان نیز صبح حادثه 25 سیلندر شارژ شده و در محل قرار گرفته بود. این در حالی بود که به جز اکسیژن حجم زیادی از کالاهای مورد نیاز بیمارستان در یکی از اتاق‌های کلینیک انبار شده بود و متأسفانه بدنه سیلندرها توان مقاومت در برابر این آتش‌سوزی را نداشته و همین امر منجر به انفجارهای شدید در این بنا شده بود.

با توجه به شرایط نامناسب استفاده از نردبان‌های الکترونیک برای ورود به ساختمان مهیا نبود و به ناچار نیروهای آتش‌نشان از نردبانهای 8 متری استفاده کردند. به دلیل بسته بودن درب پشت‌بام این دود و حرارت به اتاق جراحی که درب آن باز بوده است وارد شده و گزارش‌ها نشان داد متأسفانه افرادی که در این اتاق قرار گرفته‌اند کمتر از یک دقیقه جان خود را از دست داده‌اند و نتوانسته‌اند هیچ عکس‌العملی نشان دهند.

به گفته داوری در این کلینیک دستورالعمل‌ها رعایت نشده و از هر فضایی برای توسعه فعالیت خود استفاده شده بود.

بیمارستان سینا

بیمارستان سینا

بیمارستان سینا

بیمارستان سینا

بیمارستان سینا

بیمارستان سینا

کدخبر: 904361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟