مرگ ۲ موتورسوار سارق در تعقیب و گریز پلیس / در تهران رخ داد

به گزارش رکنا، ساعت ۴ بامداد روز شنبه هفدهم تیرماه مأموران پلیس به قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند دو سارق موتورسوار در بزرگراه شهید دوران در شرق تهران در تعقیب و گریز گشت مأموران پلیس فوت کرده‌اند.

با اعلام این خبر، بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در محل حادثه با جسد دو مرد حدواً ۴۰ و ۵۴ ساله روبه‌رو شد که به گفته مأموران پلیس بر اثر سقوط از موتورسیکلت و اصابت سرشان به جدول کنار بزرگراه به کام مرگ رفته بودند. بررسی‌ها نشان داد دو سارق موتورسوار لحظاتی قبل در یکی از خیابان‌های شرقی تهران در حال سرقت وسایل داخل خودرو بودند که با گشت مأموران پلیس مواجه می‌شوند و اقدام به فرار می‌کنند. بدین ترتیب تعقیب و گریز مأموران و سارقان به جریان می‌افتد، اما سارقان پس از طی مسافتی تعادلشان را از دست می‌دهند و پس از سقوط فوت می‌کنند.

شرح حادثه

یکی از مأموران پلیس درباره این حادثه گفت: «در حال گشت‌زنی در محدوده استحفاظی بودیم که دیدیم موتورسیکلتی کنار خودروی پارک شده داخل یک کوچه توقف کرد و سرنشینان آن در حال باز کردن در خودرو هستند. به آن‌ها مشکوک شدیم و برای بررسی موضوع نزدیک‌شان شدیم که دو مرد موتورسوار با دیدن خودروی پلیس سوار موتور شدند و به سرعت فرار کردند. ما به آن‌ها دستور ایست دادیم، اما متهمان توجهی به دستور ما نکردند و به فرار خود ادامه دادند و ما هم آن‌ها را تعقیب کردیم. پس از طی مسافتی دوباره به آن‌ها نزدیک شدیم و دستور ایست دادیم، اما فایده‌ای نداشت، به همین خاطر با به‌کار‌گیری قانون سلاح چند تیر هوایی شلیک کردیم و هشدار دادیم که توقف کنند. سارقان اصلاً توجهی به هشدار‌ها نکردند و همچنان با سرعت زیاد به فرار خود ادامه دادند تا اینکه ناگهان راننده تعادل موتورسیکلتش را از دست داد و زمین خوردند. راننده و سرنشین روی زمین افتادند و ما وقتی به آن‌ها نزدیک شدیم، فهمیدیم سرشان به جدول کنار بزرگراه برخورد کرده و جانشان را از دست داده‌اند.»

وی در ادامه گفت: «ما بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم، اما آن‌ها فوت کرده بودند و تلاش برای نجات جانشان نتیجه‌ای نداشت. در بازرسی از آن‌ها مقداری وسایل سرقتی و ابزار سرقت کشف کردیم.»

سارقان سابقه‌دار

تیم جنایی در ادامه بررسی‌ها متوجه شد تیری به سارقان اصابت نکرده است و مأموران پلیس در تعقیب و گریز قانون به‌کار‌گیری سلاح را رعایت کرده‌اند. همچنین در بازرسی بدنی از دو مرد فوت شده، کارآگاهان مدارک هویتی مرد ۵۴ ساله به نام کامیار را پیدا کردند که مشخص شد وی از سارقان سابقه‌دار است و هشت بار قبل از این به اتهام سرقت بازداشت و راهی زندان شده است. مأموران در بازرسی بدنی از سارق حدوداً ۴۰ ساله هیچ مدرک هویتی پیدا نکردند، به همین دلیل جسد وی برای شناسایی هویت همراه جسد همدستش به پزشکی قانونی منتقل شد. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

 

کدخبر: 907794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟