آشتی 2 طایفه خوزستانی بعد از 60 سال کینه و دشمنی خونین

به گزارش رکنا، سید کامل بنی حیال گفت: با وقوع یک فقره قتل در دشت آزادگان و ظن اعضای طایفه به یکی از اعضای طایفه دیگر، اختلافاتی در گرفت که منجر به تشکیل پرونده‌ در این مرجع قضایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی ادامه داد: با وجود انجام تحقیقات و رسیدگی‌ها، هویت قاتل شناسایی نشد اما اختلافات همچنان ادامه داشت تا اینکه طرفین پس از برگزاری نشست‌های صلحی متعدد، سرانجام با یکدیگر سازش کردند.

بنی‌حیال خاطرنشان کرد: در راستای اجرای دستورات رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر تلاش مراجع قضایی برای ایجاد صلح و سازش و همچنین تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن، این مرجع در طول چند سال گذشته نهایت تلاش خود را برای دستگیری مرتکب و همچنین کسب رضایت اولیای دم به عمل آورد و در روزهای اخیر نیز با پیگیری مستمر و دعوت از اولیای دم مقتول در محل دادگستری و برگزاری جلسات صلح و سازش، زمینه انجام صلح و سازش بین طرفین فراهم شد.

وی افزود: با همت و تلاش مستمر این مرجع، بزرگان عشایر، شیوخ و سادات و همچنین اعضای شورای حل اختلاف، در نهایت اولیای دم با عمل به سنت حسنه عفو، گذشت کردند و پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

کدخبر: 911068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟