بازداشت عاملان آتش سوزی عمدی لوله‌های طرح آبرسانی کلاله + جزییات

به گزارش رکنا، جواد میردوستی در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص شناسایی عوامل آتش زدن عمدی لوله‌های پلی‌ اتیلن طرح آبرسانی به شهرستان کلاله پرداخت و اظهار کرد: پس از بررسی‌های به عمل آمده ۲ نفر متهم در این زمینه شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه متهمان پس از شناسایی با مجوز قضایی دستگیر شدند، ادامه داد: انجام تحقیقات مقدماتی با صدور قرار بازداشت موقت برای این ۲ زندانی انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کلاله با تأکید بر اینکه برخورد جدی و فوری با مجرمان مخل نظم و امنیت عمومی در دستور کار دادستانی قرار دارد، افزود: دستگاه قضا بدون مماشات با افراد هنجارشکن و ایجادکنندگان اختلال در اجرای پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه برخورد قانونی خواهد کرد.

فرماندار شهرستان کلاله پیش‌تر در ضمن تأیید آتش زدن لوله‌های پلی‌اتیلن طرح آبرسانی به شهر کلاله، اظهار کرد: ساعات بامداد ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ لوله‌های انتقال این پروژه به قطر ۳۵۵ توسط افراد ناشناس در آتش سوخت .

فرهاد شیبک با بیان اینکه پس از وقوع این حادثه همان لحظات اولیه از محل مذکور بازدید به عمل آمد و با پیمانکار پروژه در خصوص میزان خسارت وارده گفت‌وگو شد، ادامه داد: رسیدگی به موضوع از طرف مراجع ذیربط به صورت ویژه در دستور کار بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام شنیع توسط فرد یا افرادی در این شرایط بحرانی که مانع رسیدن «آب» برای مردم هستند، نوعی خیانت نابخشودنی است، خاطرنشان کرد: قطع به یقین پس از شناسایی این فرد یا افراد با عاملین این واقعه به شدت برخورد می‌شود.

فرماندار کلاله با اشاره به اینکه همه تلاش خود را معطوف و متمرکز بر تسریع روند اجرای پروژه‌های آب‌رسانی کرده‌ایم تا بتوانیم اقدامات شاخص و خوبی یرای رفع تنش آبی انجام دهیم، افزود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغ ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهت تکمیل طرح آبرسانی و رفع تنش آبی شهر کلاله به حساب آب منطقه‌ای استان واریز شده است.

وی طرح آبرسانی شهر کلاله شامل تجهیز و تکمیل چندین حلقه چاه، ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی و خط انتقال و ایستگاه پمپاژ عنوان و تصریح کرد: در صورت تکمیل پروژه‌های آبرسانی، بحران آبی شهرستان تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

 

کدخبر: 913371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟