مرگ تلخ دوبلر سرشناس و پیشکسوت ایران / صدای ماندگار خاموش شد + علت

به گزارش رکنا، حمید منوچهری یکی از گویندگان باسابقه رادیو و دوبلاژ که در حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون نیز آثاری را در کارنامه دارد، درگذشت.

مدیر رادیو نمایش از درگذشت حمید منوچهری گوینده پیشکسوت رادیو ‌و هنرمند عرصه دوبله بعد از مدتی بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خبر داد.

محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش با اشاره به درگذشت حمید منوچهری بیان کرد: حمید منوچهری از 2ماه پیش دچار شکستگی شد و بعد از آن، چند باری در بیمارستان بستری شد و به خاطر کهولت سن مشکلات عدیده‌ای پیدا کرد.

وی اضافه کرد: او مشکلات ریوی داشت و بیماری به قلب او سرایت کرد و متأسفانه بامداد پنجشنبه ۱۱ مرداد دار فانی را وداع گفت.

سوهانی تصریح کرد: منوچهری در این چند ماه همچنان از عشق به رادیو می‌گفت و در این مدت بارها از او مشورت گرفتیم.

حمید منوچهری چندی پیش به دلیل بیماری در بیمارستان شهرام و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و این چند روز هوشیاری او پایین آمده بود.

دوبلور پیشکسوت درگذشت

حمید منوچهری ـ هنرمند باسابقه کشورمان ـ بیش از ۶۰ سال صدایش در رادیو و دوبله شنیده شد. این پیشکسوت ۸۲ ساله زاده‌ی ۹ دی ماه سال ۱۳۲۰ بود.

او گوینده، دوبلور و بازیگر پیشکسوت بود

منوچهری در سال ۱۳۳۶ در شانزده سالگی با نمایش‌های رادیویی و یک سال بعد از طریق هوشنگ کاظمی با حرفه دوبله آشنا شد. او در سال ۱۳۴۲ با کمک نصرت الله محتشم به رادیو ایران آمد و در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک رادیو را بر عهده گرفت، منوچهری تا سال ۱۳۵۷ چندین برنامه دیگر را کارگردانی کرد.

او علاوه بر گویندگی در فیلم های سینمایی همچون "مشت و تفنگ شکسته"، "شیطان صفتان"، "ماموریت"، "چهره دوم سقوط"، "جغد ها" و مجموعه های تلویزیونی "یکی از این روزها"، "داستان یک زندگی" و "معمای شاه" به عنوان بازیگر ایفای نقش داشته است.

 

کدخبر: 915676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟