گلوله باران مرد پاکدشتی جلوی مغازه اش / معجزه در زنده ماندن + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از شهریور ماه سال ۹۷ آغاز شد. مرد جوانی به نام پیمان که مقابل مغازه اش در پاکدشت مشغول خالی کردن بار بود هدف تیراندازی های پیاپی یک مرد موتور سوار قرار گرفت و در خون غلتید.

 وی که بلافاصله از سوی شاهدان به بیمارستان منتقل شده بود تحت درمان قرار گرفت و پزشکان 5 گلوله را از بدن وی خارج کردند و این مرد معجزه آسا زنده ماند. پیمان پس از بهبودی نسبی از ضارب ناشناس شکایت کرد و تحقیقات پلیسی برای شناسایی مرد موتورسوار آغاز شد.

شناسایی ضارب آشنا

ماموران در نخستین گام از تحقیقات به بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته پرداختند و رد یک مرد جوان به نام کامران را که از قبل با پیمان خصومت داشت یافتند به این ترتیب کامران ردیابی و بازداشت شد و ماموران از وی یک سلاح جنگی و چندین فشنگ کشف کردند.

کامران به شلیک کینه جویانه به دوستش اعتراف کرد و پای میز محاکمه ایستاد .

در حالی که پزشکی قانونی خرد شدگی درشت نی، نازک نی پا،مچ، پاشنه پا، ساعد دست و ران پیمان را تایید کرده بود کامران به پرداخت دیه و زندان محکوم شد. اما وی که با قرار وثیقه سنگین از زندان آزاد شده بود با گذشته  نزدیک به 5 سال از شلیک خونین دیه را به شاکی پرداخت نکرد و درخواست اعسار را مطرح کر و خواست تا قضات دادگاه با تقسیط دیه موافقت کنند.

در دادگاه

به این ترتیب کامران در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه شاکی که به سختی قادر به راه رفتن بود روبه روی قضات ایستاد و گفت: من و کامران از قبل با هم خصومت داشتیم اما من هرگز فکر نمی‌کردم او دست به چنین کاری بزند. او بی‌مقدمه به سمتم شلیک کرد و مرا تا یک قدمی پرتگاه مرد کشاند. من معجزه آسا زنده ماندم اما هنوز هم تحت درمان قرار دارم و حتی نمی توانم به تنهایی کارهای شخصی ام را انجام دهم. او  به پرداخت دیه محکوم شده اما حالا مدعی است نمی‌تواند دیه را پرداخت کند .من تقاضای  دریافت دیه را دارم تا بتوانم درمانم را تکمیل کنم.

 سپس متهم روبه روی قضات ایستاد و گفت:من  شهریور ماه سال ۱۴۰۱ به پرداخت یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان دیه محکوم شدم .اما من توان پرداخت دیه را به صورت یکجا ندارم . من متاهل و همراه زن و فرزندم در خانه اجاره‌ای در شهرستان زندگی می‌کنیم .من فقط یک نیسان دارم که آن را قسطی خریده‌ام و با آن کار می‌کنم و به طور متوسط ماهانه ۸ تا ۹ میلیون تومان درآمد دارم .من  شاهدانی دارم که تایید می‌کنند توان پرداخت دیه را به صورت یکجا ندارم .از این رو تقاضا دارم تا قضات دادگاه با تقسیط دیه موافقت کنند .من می توانم کار کنم و دیه را قسطی بپردازم.

 وقتی قاضی درباره دارایی‌های پدر کامران از وی سوال کرد گفت: پدرم نیز بازنشسته است و در یک خانه کوچک زندگی می‌کند. من برای پرداخت دیه نمی‌توانم از او کمک بگیرم.

او دو  شوهر خواهرش را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کرد و گفت آنها قسم می‌خورند که من هیچ دارایی برای پرداخت دیه ندارم.

در این میان وکیل شاکی برخاست و گفت :من مدارکی دارم که نشان می‌دهد متهم از زمان صدور حکم تاکنون سه خودرویی را که داشته از جمله یک  خودرو دنا پلاس فروخته است. او  همچنین خانه و زمینش را نیز به افراد دیگری واگذار کرده است. استعلام حساب بانکی وی نشان می‌دهد او وضع مالی خوبی داشته اما پس از صدور حکم دادگاه حساب‌های بانکی‌اش را نیز خالی کرده است .او  حالا با اسناد صوری یک خودرو نیسان قسطی خریده تا بگوید توان پرداخت دیه را ندارد.

وی ادامه داد: تقاضا دارم تا  پلاک ۳ خودرویی که قبلاً به نام وی بود و تمامی  املاک و خانه و حساب‌های بانکی اش از سوی دادگاه بررسی شود تا دروغگویی وی برملا شود.

 این وکیل ادامه داد :یکی از شاهدانی که  حالا کامران به دادگاه معرفی کرده در ماجرای شلیک به پیمان  نقش داشته و اسلحه را در اختیار او قرار داده است .او در این پرونده ذینفع است و شهادتش نمی‌تواند قابل قبول باشد.

در پایان جلسه  قرار شد تا مدارکی که وکیل شا کی به دادگاه ارائه داده بررسی قضات درباره این پرونده حکم صادر کنند.

کدخبر: 919951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟