زن وحشت زده یک  دزد را کشت ! / در پاسداران تهران رخ داد

به گزارش رکنا، سارقی که با سلاح سرد به زن جوان حمله کرده بود، در خیابان پاسداران با خودرو زن جوان تصادف کرد و جان خود را از دست داد.

این ماجرای مرگبار پنجم بهمن‌ سال گذشته رخ داد و دوربین‌های مداربسته لحظه به لحظه این حادثه را ثبت کردند. بر اساس مستندات و گفته‌های شاهدان، زن جوانی با کودک خردسالش در خودرو لوکس نشسته بودند و این زن سعی می‌کرد خودرو را از پارک خارج کند. همان موقع دو جوان که سوار یک موتورسیکلت بودند به او نزدیک شدند و در چشم برهم‌زدنی کیف‌دستی زن را از داخل خودرو ربودند.

پس از آن صدای فریادهای زن جوان و دختر خردسالش که هر دو وحشت‌زده شده بودند خیابان را پر کرد. سپس سارق با تهدید قمه اموال آنها را ربود و فرار کرد. بعد از آن بود که زن جوان هم پایش را روی پدال گاز گذاشت و با موتورسیکلت سارقان برخورد کرد. این اتفاق باعث شد دو سارق نقش زمین شوند، اما یکی از آنها از جایش بلند شد و پای پیاده فرار کرد.

سارق دیگر نمی‌توانست حرکت کند. وقتی کسبه و رهگذران دورش جمع شدند دیدند حال او وخیم است. به همین دلیل بلافاصله امدادگران اورژانس را خبر کردند و سارق جوان به بیمارستان منتقل شد، اما ساعتی بعد در بیمارستان جان خود را از دست داد و زن جوان با اتهام قتل روبه‌رو شد.

پس از آن رسیدگی به ماجرا در دستور کار وحید ناصری، بازپرس کشیک قتل پایتخت، قرار گرفت. در حالی که زن جوان در اظهاراتش خود را بی‌گناه معرفی می‌کرد و شاهدان ماجرا را که کسبه و عابران بودند گواه خود می‌گرفت، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران به کارآگاهان دستور داد فیلم‌های دوربین‌های مداربسته محل تصادف را بازبینی کنند. فیلم‌ها نشان می‌داد سارق پس از سرقت کیف زن جوان بلافاصله سوار بر موتور شده تا از آنجا فرار کند؛ زن جوان هم با خودرو خود در همان مسیر شروع به حرکت کرده و چند متر آن طرف‌تر با خودرو به موتورسیکلت برخورد کرده و باعث زمین خوردن و در نهایت مرگ یکی از سارقان شده است.

این در حالی بود که در ادامه تحقیقات خانواده پسر جوان شناسایی شدند و پس از ثبت شکایت از این زن گفتند: پسرمان برای کار به تهران آمده بود و نمی‌دانستیم چه‌کار می‌کند، الان هم از این خانم به اتهام قتل پسرمان شکایت داریم.

از سوی دیگر بررسی سوابق کیفری مرد موتورسوار حکایت از آن دارد که او چندین بار به اتهام کیف‌قاپی بازداشت شده بود. تحقیقات در این پرونده در حالی ادامه داشت که اگر ثابت می‌شد زن جوان به قصد پس گرفتن کیف خود، موتور را تعقیب کرده و به عمد با او برخورد کرده است، اتهام قتل عمد سارق برایش در نظر گرفته می‌شد. به این ترتیب هیات کارشناسی برای بررسی نوع برخورد تشکیل و در بررسی‌های این کارشناسان اعلام شد، برخورد خودرو این خانم با موتورسیکلت عمدی نبوده است و بر اثر وحشتی که در او ایجاد شده پایش را بر پدال فشرده و برخوردش با موتور سارقان تصادفی بوده است. به همین دلیل راننده در این حادثه ۵۰ درصد مقصر اعلام شد. با اعلام این نتیجه، روال رسیدگی به پرونده وارد مسیر جدیدی شد و روند قانونی در شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران به جریان افتاد که منجر به تشخیص قتل شبه‌عمد از سوی این زن شد.

در پی این تشخیص، بازپرس ناصری خانواده جوان جان‌باخته را به شعبه چهارم دادسرای جنایی فرا خواند و جلسه صلح سازشی با حضور طرفین تشکیل شد. در این جلسه زن جوان گفت: وقتی مورد سرقت قرار گرفتم ناخواسته پایم را بر پدال فشردم و در اولین حرکت خودرو به جدول خورد و لاستیک پنچر شد همین اتفاق باعث شد کنترل خودرو را از دست بدهم و در ادامه به موتورسیکلت خوردم که باعث این اتفاق مرگبار شد.

از آنجا که زن 50 درصد مقصر شناخته شد و اتهامش قتل شبه‌عمد بود خانواده جوان فوت‌شده رضایت دادند و قرار شد مبلغی به عنوان وجه‌المصالحه دریافت کنند. با رضایت اولیای دم جوان فوت‌شده، اتهام قتل شبه‌عمد زن جوان با کیفرخواستی که برایش صادر شده به‌زودی به دادگاه کیفری ارسال خواهد شد تا این زن از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

منبع: اعتماد آنلاین

کدخبر: 932004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟