بازداشت مرد شیاد که حکم های دادگاه را جعل می کرد / در گلستان فاش شد

به گزارش رکنا، حیدر آسیابی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی گزارش دریافت گزارش‌هایی مبنی بر جعل احکام دادگاه‌های استان، بلافاصله بررسی این موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت.

حیدر آسیابی افزود: بررسی‌ها، کارمندان حفاظت و اطلاعات استان را به یکی از دفاتر خدمات کامپیوتری شهر گرگان رساند و متوجه شدند مسئول این دفتر  با سو استفاده از اعتماد مشتریان خود و ورود به سامانه ثنا آنان، رای پرونده‌های آنها را برای مقاصد شخصی، جعل می‌کند.

وی ادامه داد: در یک مورد، این فرد آرای پرونده‌های مربوط به دادگاه خانواده مانند نفقه، مهریه و طلاق را جعل کرده بود تا با ارائه آن به دختر مورد علاقه‌اش او را متقاعد کند از همسرش جدا شده و به این ترتیب رضایت این خانم را، برای ازدواج جلب کند.

آسیابی افزود: متهم توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان دستگیر و پرونده وی در دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است.

وی اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ،  ۲۴ کارچاق کن در حوزه‌های قضایی استان با تلاش‌های حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان شناسایی و دستگیر شدند.

آسیابی افزود: شماره ۱۵۸۰ حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان در طول شبانه روز، گزارش‌های مردم درباره کارچاق کن‌ها و متخلفان در حوزه‌های قضایی و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در استان را ثبت و ضبط می‌کند.

کدخبر: 937370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟