بازداشت این مرد خبیث  ۹ سال بعد از اتفاق وحشتناک !

به گزارش رکنا، متهم که مردی 48 ساله است ۹ سال قبل، بعد از قتل مشکوک دوستش، از محل فرار کرد؛ اما حالا با شکایت اولیای دم بازداشت شده است. این مرد مدعی است چون او و مقتول هر دو قاچاقچی مواد مخدر یک محل بودند بعد از قتل دوستش از محل متواری شد اما قاتل نیست.

۹ سال قبل در محله‌ای در تهران جوانی به نام یونس به قتل رسید. تحقیقات ماموران نشان داد این قتل به دست افرادی اتفاق افتاده است که قبلاً یونس را می‌شناخته‌اند.

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران برای رازگشایی جنایت خاموش به تکاپو افتادند.

در حالی که پزشکی قانونی علت مرگ را پارگی شریان‌های قلب و ریه با جسم نوک‌تیز اعلام کرده بود ماموران در نخستین گام از تحقیقات به بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته در حوالی خانه قربانی پرداختند اما مدرکی به دست نیاوردند.

شواهد نشان می‌داد یونس در زمینه خرید و فروش مواد مخدر دست داشته و چندین سابقه کیفری نیز در پرونده‌اش ثبت شده بود.

با افشای این ماجرا ماموران به ردیابی دوستان او پرداختند که در معامله‌های مواد مخدر دست داشتند؛ اما مدرکی علیه هیچ یک از آنها به دست نیامد.

پنج مظنون در این پرونده بازداشت شدند؛ اما تحقیقات نشان داد این پنج نفر نقشی در قتل نداشته‌اند. تا اینکه مدتی بعد خانواده یونس به ماموران خبر دادند یکی از دوستان او که با هم مراوده داشتند از شب قتل یونس به طور مرموزی گم شده است.

بعد از گذشت مدت‌ها ماموران موفق شدند متهم را که بهزاد نام دارد، شناسایی و بازداشت کنند. بهزاد به ماموران گفت نقشی در قتل نداشته و رفتارش برای محافظت از خودش بوده است.

متهم گفت: ما قاچاقچی هستیم. وقتی یکی از ما بازداشت می‌شود یا به قتل می‌رسد دیگر قاچاقچیان که با او در ارتباط هستند خود را مخفی می‌کنند چون می‌دانند در معرض خطر هستند. ما هم برای اینکه در معرض خطر بودیم فرار کردیم. من همسایه یونس بودم و چندین سال با هم رفاقت داشتیم و کار می‌کردیم. وقتی یونس کشته شد من برای نجات خودم محل زندگی‌ام را عوض کردم و به کسی هم نگفتم.

او در جواب این سوال که چرا تلفن همراهش در محل قتل یونس آنتن داشته گفت: من در آن محله زندگی می‌کردم و این طبیعی است که در آن زمان تلفن همراه من آنجا آنتن‌دهی داشته باشد.

با پایان جلسه تحقیقات، پرونده تکمیل و برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

 

کدخبر: 939173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟