پرداختن به ناهنجاری‌های اجتماعی در فیلم کوتاه پلیسی «آن»

به گزارش رکنا، تصویربرداری فیلم کوتاه «آن» به نویسندگی و کارگردانی علی اینانلو در ژانر اجتماعی به پایان رسیده است و این روزها در حال آماده شدن برای شرکت در جشنواره‌های پیش رو است.

علی اینانلو کارگردان فیلم آن در مورد تازه‌ترین اثر خود اظهار کرد: همزمان با آماده سازی پوستر، تدوین فیلم کوتاه «آن» به نویسندگی و کارگردانیبنده به اتمام رسیده و مراحل پایانی اصلاح رنگ را سپری می کند و در این پروژه از دریچه و زاویه تازه‌ای به یک رویداد اجتماعی نگاه شده است.

وی افزود: داستان این فیلم بر اساس یک ژانر اجتماعی نوشته شد تا نشان دهد که هیچ‌کس از آینده خود با خبر نیست و در لحظه‌ای می‌تواند همه چیز تغییر کند.

کارگردان این فیلم کوتاه در ادامه با بیان اینکه در ساخت فیلم کوتاه فرصت و زمان کافی برای به نمایش گذاشتن جزئیات و توضیحات دیالوگ محور وجود ندارد، گفت: فیلم کوتاه بهترین رسانه برای بیان کوتاه، اما گیرا و تاثیرگذار یک موضوع و مبحث است، از این رو سازنده یک اثر کوتاه باید با دقت از میکروثانیه‌های فیلم بهترین استفاده را کند. به بیانی دیگر ما در فیلم کوتاه همانند نامی که به آن اطلاق می‌شود باید در کوتاه‌ترین مسیر ممکن درون‌مایه محتوای مورد نظر را به مخاطب ارائه کنیم.

اینانلو که پیش از این نیز ساخت فیلم کوتاه «سیاه‌پوش» را با موضوعی اجتماعی پلیسی در کارنامه خود دارد در مورد مکان تصویربرداری «آن» گفت: با توجه به ژانر اجتماعی این فیلم و نیازمندی ما به فضای شهری برای روایت داستان، ضبط و تصویر برداری «آن» را در مناطق شهری تهران انجام دادیم.

وی در ادامه با بیان اینکه «آن» یک شخصیت اصلی دارد و داستان کار حول محور او که مرد جوانی است پیگیری می‌شود، گفت: نقش اول این فیلم را محمدامین نبی‌الهی ایفا می‌کند. نبی‌الهی دانش‌آموخته رشته کارگردانی تئاتر است و تجربه‌های بسیاری به عنوان مجری در اجرای برنامه‌های زنده تلویزیونی و رادیویی، بازیگری تئاتر و نمایش‌های رادیویی دارد.

اینانلو در مورد حامیان ساخت این فیلم نیز گفت: در این پروژه پلیس راهور تهران بزرگ نقش مهمی ایفا کرد چرا که نقطه عطف این فیلم مربوط به یک حادثه رانندگی است و مستلزم همکاری و هماهنگی با این نیروی پلیس در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ داشت.

وی در راستای این همکاری گفت: سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ که همکاری خوبی با ما در ساخت این فیلم داشتند معتقد است که یکی از رویکردهای آموزشی پلیس راهور برای ارتباط با جوامع هدف برای انتقال مفاهیم آموزشی در ارتقا فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات، استفاده از فیلم‌های کوتاه و پیام‌های غیر مستقیم است. ایشان پس از تماشای تصاویر اولیه از فیلم ابراز امیدواری کردند که با استفاده از تمام ظرفیت‌های آموزشی سهم مهمی در کاهش تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن ایفا کنند.

اینانلو در پایان در معرفی عوامل ساخت این فیلم با قدردانی از همکاری‌ها و حمایت‌های آن‌ها گفت: سایر عوامل این فیلم، مشاور کارگردان: بنیامین نادعلی، مدیر فیلمبرداری: حسن رمضانپور، صدابردار: ابوالفضل رحیمی، نورپردازی: نیما شهمیرزادی، تدوین: مهدی حیدری سعد خانلو، اصلاح رنگ و نور: امیرحسین بابامرادی، صداگذاری: استودیو ایناد، مدیر تولید: کوروش نصیری، طراح صحنه: امین سلیمانی فارسانی، مجری طرح: فهیمه عقبایی، تیتراژ: محمدسالار خادم، عکاس: بردیا اینانلو، مدیر روابط عمومی: پریا بیگدلی امین هستند.

 

کدخبر: 939195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟