مرگ دلخراش کودک3 ساله بر اثر حمله سگ‌های ولگرد در ارومیه  / دستور پیگیری ویژه دادستان استان در خصوص این حادثه

به گزارش رکنا، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کودک 3 ساله‌ای در شهرک شاهد ارومیه در اثر حمله سگ‌های بلاصاحب دچار مصدومیت شدید شده بود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه با در تماس با اورژانس، مأموران امداد رسانی به محل اعزام شدند اما همزمان با تماس با اورژانس، اهالی به صورت خودجوش اقدام به انتقال وی به بیمارستان کرده بودند.

رضازاده افزود: متأسفانه بر اثر جراحات وارده این کودک قبل از رسیدن به بیمارستان و در محل جان خود را از دست داده بود.

وی یادآور شد: پیگیری‌ها و بررسی بیشتر در این خصوص در حال انجام است.

‌وجود و پرسه سگ‌های بلاصاحب در ارومیه به‌ویژه شهرک‌های اقماری به معضلی اساسی تبدیل شده و علاوه بر اینکه دهها مورد سگ‌گزیدگی در طول ایام سال صورت می‌گیرد، در برخی موارد نیز این امر موجب فوت به‌ویژه در کودکان می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی طی دستوری به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستار تعقیب و مجازات خاطیان و مقصران حادثه ناگوار حمله سگهای ولگرد به دختر بچه 3 ساله در شهرک شاهد ارومیه که موجب فوت این کودک شد.

 ناصر عتباتی در این دستور از دادستان ارومیه خواسته است با بررسی دقیق و فوری موضوع فوت کودک 3 ساله که به تایید پزشکی قانونی هم رسیده است افراد و مسئولینی که مرتکب سهل انگاری یا ترک فعلی شده اند تحت تعقیب قرار دهد.

عتباتی ضمن ابراز تاسف از این اتفاق ناگوار و تسلیت به خانواده این کودک بر اقدام عاجل و ورود قاطع به موضوع تاکید و گفت: هر کسی و یا هر مقامی که مقصر تشخیص داده شود با وی برخوردهای قاطع قانونی معمول خواهد شد.

وی ضمن تذکر جدی به مسئولین و متولیان امر جلوگیری از اتفاقات مشابه را بجد خواستار و نظارت مستمر و مداوم دادستانی را خواستار شده است.

فرزین رضازاده، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان غربی افزود: روز گذشته کودک سه ساله‌ای در شهرک شاهد ارومیه در اثر حمله سگ‌های بلاصاحب دچار مصدومیت شدید شده بود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بلافاصله بعد از تماس با اورژانس، ماموران امداد رسانی به محل اعزام شدند ولی همزمان با تماس با اورژانس، اهالی به صورت خودجوش اقدام به انتقال وی به بیمارستان کرده بودند،‌ اما متاسفانه با همه تلاش‌ها، کودک زنده نماند.

کدخبر: 940444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟