اعدام برای قاتل آیت الله سلیمانی در مازندران + فیلم لحظه شهادت در بانک ملی بابلسر

به گزارش رکنا، در پی شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در تاریخ 6 اردیبهشت در بابلسر، پس از طی روال قانونی و صدور کیفرخواست، دادگاه رسیدگی به این پرونده با حضور شکات، متهم و وکلا برگزار و در نهایت عامل شهادت عضو فقید مجلس خبرگان رهبری به قصاص محکوم شد.

در پی صدور رای پرونده با درخواست متهم و وکلای وی برای تجدیدنظرخواهی به دیوانعالی کشور ارسال شد. با ارجاع پرونده در دیوان‌عالی کشور نهایتا قضات رسیدگی‌کننده رای دادگاه بدوی را ابرام کردند.

روز حادثه

آنطور که تحقیقات پلیس نشان می‌دهد، حدود ساعت ۱۱ 6 اردیبهشت ماه، نگهبان و معاون بانک بار دیگر بر سر مسائل کاری با هم درگیری لفظی پیدا می‌کنند. این اتفاق همزمان می‌شود با ورود آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری به بانک. او برای انجام کار‌های بانکی‌اش وارد بانک شده و روی صندلی‌ای که مقابل میز معاون بانک بود به انتظار وی می‌نشیند.

در آن لحظات هر چند درگیری لفظی میان نگهبان و معاون بانک پایان یافته، اما نگهبان میانسال در حالی که عصبانی است و اسلحه در دست دارد، شروع به قدم زدن در داخل بانک می‌کند.

نگهبان بانک در تحقیقات توضیح داده است: من مقتول را نمی‌شناختم. اما قبلا شنیده بودم که معاون بانک برادری روحانی دارد. برای همین وقتی با معاون بانک درگیر شده بودم و مقتول وارد بانک شد، تصور کردم که وی همان برادر روحانی معاون بانک است. از طرفی آنقدر عصبانی بودم که کنترلم را از دست دادم و به تصور خودم تصمیم گرفتم با قتل برادر معاون بانک از او انتقام بگیرم.

وی ادامه داد: از پشت سر به او که روی صندلی نشسته بود نزدیک شدم و لوله سلاحم را به سمت وی گرفتم و شلیک کردم. پس از آن نیز همان‌جا خشکم زد تا اینکه بقیه کارمندان بانک به سمتم آمدند و خودم را تسلیم کردم و آنجا بود که متوجه شدم مقتول را با برادر معاون بانک اشتباه گرفته و اقدام به شلیک کرده و در حقیقت فرد دیگری را به جای برادر معاون بانک به قتل رسانده‌ام.

کدخبر: 946540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟