قتل هولناک زن جوان با کشف جسدش در باغ فیروزکوه / مرد اعدامی صبح امروز قصاص نشد + جزییات

به گزارش اختصاصی رکنا، آبان ماه سال 93 زن میانسالی با مراجعه به پلیس از مفقود شدن مرموز دخترش خبر داد و در شکایتی مدعی شد دخترم راضیه که کارمند بانک است از 4 ماه قبل مفقود شده و هر چه از همسرش مهدی در مورد سرنوشت دخترم سوال می کنم جواب درستی به من نمی دهد.

با اعلام این شکایت تحقیقات اداره یازدهم پلیس آگاهی برای یافتن سرنخی از زن جوان آغاز شد. در ادامه با احضار مهدی به اداره آگاهی او در بازجویی ها مدعی شد 4 ماه از راضیه طلاق گرفته ام و هیچ اطلاعی از سرنوشتش ندارم. همسرم بعد از فوت پدرش و ازدواج دوباره مادرش دچار بیماری شد و قرص مصرف می کرد وقتی با من ازدواج کرد حالش بهتر نشد.

مرد جوان ادامه داد: بعد از چند سال زندگی تصمیم گرفتیم از هم جدا شویم به همین دلیل به یک دفترخانه در شرق تهران رفتیم و توافقی طلاق گرفتیم. در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی متوجه شدند خودروی مریم در اختیار همسرش است و مرد جوان سه دنگ از سهم همسرش از خانه را به قیمت 200 میلیون تومان فروخته است. با به دست آمدن این سرنخ مهدی بار دیگر احضار و مورد بازجویی قرار گرفت و مدعی شد راضیه به من بدهکار بود به همین دلیل قبل از طلاق سه دنگ از سهمش را با خودروی 206 به من داد.

در ادامه شوهر راضیه برای تحقیقات بیشتر بازداشت شد. سرانجام مهدی پس از چند ماه سکوت لب به اعتراف گشود و گفت من صاحب یک مغازه لوازم آرایشی در تهرانپارس هستم و راضیه مشتری من بود. او به تنهایی در یک خانه زندگی می کرد و پس از مدتی آشنایی با هم ازدواج کردیم.

او گفت: راضیه برای من تعریف کرده بود که از کودکی و پس از فوت پدرش خیلی تنها شده و بعد از اینکه مادرش مجدد ازدواج می کند این ناراحتی روحی بیشتر شد تا حدی که مواقعی مجبور به مصرف داروهای اعصاب می شد.

مهدی در ادامه گفت: صبح روزی که این اتفاق افتاد راضیه با مادرش در مقابل یک مشاور املاک قرار گذاشتند تا خانه پدری شان را بفروشند که مادرش پشیمان شده و همین موضوع راضیه را عصبانی کرد وقتی به خانه بازگشت شروع به داد و فریاد می کرد و مرتبا و با صدای بلند مادرش را خطاب قرار داده و از او گله و شکایت میکرد من هم در یک لحظه آنقدر عصبانی شدم که فقط برای اینکه دیگر فریاد نزد جلوی دهانش را گرفتم اما به یکباره دیدم دیگر نفس نمی کشد و مرده است، با مشورت یکی از آشنایانم جسد راضیه را به باغ پدری پسر عمویم در فیرزوکوه بردم و در همان جا در عمق 3 متری زمین دفنش کردم.

پس از آن هم به همه گفتم که ما از هم جدا شده ایم و راضیه برای زندگی به کانادا رفته و با جعل امضای او باغ و خانه و ویلایمان را فروختیم تا از کشور خارج شوم که به دست پلیس افتادم.

با کشف جسد زن جوان پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

سرانجام با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه مرگ راضیه مرد همسرکش به اتهام مباشرت در قتل عمدی همسرش، جعل و استفاده از سند مجعول و انتقال مال غیر و سرقت اموال مقتول قرار جلب به دادرسی از سوی بازپرس صادر شد همچنین برای پسر عموی متهم که در دفن جسد به قاتل کمک کرده بود و 3 نفر دیگر که اقدام به جعل سند کرده بودند قرار جلب به دادرسی صادر شد.

در خواست قصاص

پس از صدور کیفرخواست پرونده برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و اولیای دم برای قاتل دخترشان درخواست قصاص داشتند و قضات دادگاه نیز پس از شنیدن اظهارات متهم و مطالعه پرونده حکم قصاص را برای پسر جوان صادر کردند.

صبح امروز با گذشت حدود 11 سال قاتل برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفت که با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران و جلب رضایت اولیای دم به پسر جوان مهلت داده شد تا در این مدت عامل جنایت رضایت خانواده راضیه را به دست آورد.

کدخبر: 946783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری دبیر گروه حوادث: حسین خزائی فر
آیا این خبر مفید بود؟