دزد 23 میلیاردی مغازه طلافروشی خیابان نامجو یک آشنا بود + فیلم گفتگو و جزییات

به گزارش رکنا، 8 آبان ماه سال جاری خبر سرقت از یک مغازه طلا فروشی در خیابان نامجو به  کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی گزارش شد که تحقیقات در خصوص این پرونده از همان ساعات ابتدایی وقوع جرم آغاز شد.

کارآگاهان در تحقیقات اولیه متوجه شدند سارق شاگرد همان مغازه طلا فروشی است که از غیبت یک ساعته صاحبکارش استفاده کرده و دست به سرقت زده است.

این سارق حرفه ای در زمان کمتر از یک ساعت 7 کیلو طلا ،  دلار، پول نقد، دوربین مداربسته مغازه، تلفن همراه و هر آنچه که ارزش قیمتی داشت را به سرقت برده بود، که در نهایت با تیزبینی و هوشیاری کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و  در نهایت پس از بازگشتش به تهران کل باند 9 نفره شان بازداشت می شوند.

سرقت از مغازه طلافروشی در تهران

جزییات سرقت از طلافروشی در خیابان نامجو

سرهنگ رضا حاتمی فرمانده پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران در خصوص بازداشت این باند 9 نفره سارق حرفه ای به رکنا گفت: در تاریخ 8 آبان یک فقره سرقت از طلا فروشی به پایگاه یازدهم گزارش شد و در نهایت با حضور کارگاهان  در محل جرم هویت سارقین شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی و اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه او در یکی از شهرهای شمالی  کشور انجام و در نهایت در یک عملیات غافلگیرانه تمامی اعضای باند دستگیر می شوند.

فرمانده پایگاه یازدهم پلیس آگاهی در ادامه نسبت به شگرد این سارق حرفه افزود: این مرد به دلیل اینکه سالها به شغل طلا فروشی مشغول بوده و به علت ورشکستگی در مغازه مشغول به کار شده بود با هوشیاری از فرصت غیبت صاحب مغازه طلا فروشی استفاده کرده و تمام اموال مغازه را سرقت می کند. این دزد مقدار زیادی از طلاها را آب کرده و به صورت شمش در قرنیز ها و مبلمان خانه همسر سابقش مخفی میکند که در حین بازداشت  همسر سابقش که همدستش بوده توسط ماموران کشف و همه اموال به مالباخته برگردانده شده است.

سرهنگ حاتمی در انتها افزود: از مغازه طلا فروشی 7 کیلو گرم طلا، 17 هزار دلار، سکه و دوربین مداربسته به سرقت رفته بود.

گفتگو با  صاحب مغازه طلافروشی

صاحب مغازه طلافروشی به رکنا گفت: سارق شاگرد مغازه ام است، او به واسطه دایی اش که سالها در بازار در صنف ما مشغول به کار است به من معرفی شد و برای همین به او اعتماد کامل داشتم اما در نهایت او از یک ساعت خارج شدن من از مغازه استفاده کرد و تمام طلا ها و سکه و دلارها حتی ترازوی مغازه ام را نیز سرقت کرد.

من از تمام لوازم ایمنی مانند دوربین مداربسته، دزدگیر استفاده کرده بودم اما چون این مرد نزد من کار میکرد نیازی به شگرد خاص  نداشت و به راحتی تمام اموالم را دزدید.

سرقت از مغازه طلافروشی در تهران

 گفتگو با متهم اصلی سرقت مغازه طلا فروشی

چند سال دارید؟

50 سال

چند ساله  است در این مغازه مشغول به کار شده اید؟

حدود یک سال

با چه انگیزه ای دست به سرقت از مغازه زدی؟

اصلا انگیزه ای نداشتم ، من قبلا خودم طلا فروشی داشتم اما ورشکسته شده بودم برای همین تصمیم گرفتم طلا ها را سرقت کنم.

چه اموالی را سرقت کرده اید؟

7کیلو طلا، دلار،سکه،پول نقد ، دی وی آر، دوربین مداربسته، ترازو

با همدستانت را چطور آشنا شدی؟

همه آنها به طریقی با من از قبل آشنا بودند

چرا بعد از سرقت طلاها رو آب کردید؟

برای اینکه جابجا کردنشان برایم راحت بود

به چه  طریقی طلاها را آب می کردی؟

من خودم قبلا در طلا فروشی کار میکردم و روش آب کردن طلا را بلد بودم

اموال دیگری که در خانه همسر سابقت کشف شد برای کیست؟

 فقط مدارک شناسایی برای من است آن هم به خاطر اینکه برای ثبت نام دخترم در مدرسه نیاز داشت

دخترتان چند سال دارد؟

12 سال

چند سال با همسرتان زندگی کردید؟

9 سال

چطور با همسرت در ارتباط بودی؟

به خاطر دخترم و اینکه جایی برای ماندن نداشتم.

 

کدخبر: 951779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟