جزئیات قتل در باغ سپهسالار تهران + گفتگو و ادعای متهمان

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا،عامل اصلی جنایت خونین در خیابان باغ سپهسالار توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی شناسایی و بازداشت شد.

ساعت 20:30 دقیقه عصر 21 آذر ماه خبر درگیری خونینی به کلانتری 109 بهارستان گزارش و بلافاصله ماموران به محل جرم اعزام شدند.

ماموران در صحنه جرم متوجه شدند که درگیری میان دو مرد جوان رخ داده و قاتل که متواری شده است با ضربه چاقو یکی از مغازه داران باغ سپهسالار را به قتل رسانده است.

در ادامه تحقیقات ماموران حاضر در محل به کمک مردم 2 متهم خانم حاضر در صحنه جرم را شناسایی و بازداشت کردند و خبر این قتل خونین را به بازپرس ویژه قتل محمدمهدی براعه از شعبه 3 داسرای امور جنایی گزارش دادند و با دستور بازپرس جسد قربانی به پزشکی قانونی انتقال داده شد و متهمان برای شروع تحقیقات تحویل کارآگاهان  اداره دهم پلیس آگاهی تهران شدند.

کارآگاهان اداره دهم از همان ساعات اولیه تحقیقات خود در خصوص کشف راز این قتل خونین را آغاز کرده بودند که  دو ساعت بعد از وقوع جرم مرد جوانی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان مدعی شد در صحنه درگیری حضور داشته  و می تواند برای پیدا کردن قاتل اصلی با پلیس همکاری کند ، بنابراین گزارش این مرد جوان نیز برای ارائه توضیحات به اداره دهم پلیس آگاهی تحویل داده شد.

پس از آن روز 22 آذر ماه هر 3 متهم این پرونده پیش روی بازپرس شعبه 3 دادسرای جنایی قرار گرفتند.

مرد جوان متهم به بازپرس براعه گفت: من و سعید از 2 ماه به واسطه  زیبا دوست دختر سعید با هم آشنا شدیم من در همان زمان با دختر زیبا به نام مهناز دوست شده بودم و همین موضوع باعث صمیمیت بیشتر بین من و سعید شد.

روز حادثه زیبا برای گرفتن مانده حساب حقوقش به تولیدی کفشی که در آن کار میکردیم آمد، وقتی متوجه شد که صاحب مغازه و بچه های دیگه در حال مشروب خوردن هستند به جمع آنها اضافه شد، همان موقع سعید وقتی متوجه غیبت طولانی مدت زیبا شد به طبقه بالا  آمد ، وقتی زیبا را در حال خوردن مشروب دید با عصبانیت از او خواست که با هم از تولیدی خارج شوند.

متهم در ادامه گفت: من هم به همراه آنها از تولیدی خارج شدم و از سعید خواستم تا باهم در باغ قدم بزنیم شاید از عصبانیتش کم شود اما وقتی زیبا با من شروع به صحبت کرد سعید با عصبانیت به پای او ضربه زد و با هم دعوایشان شد و من هم برای اینکه این دو نفر بیشتر از این باهم رگیر نشوند مردم سریع دور ما جمع شدند، در بین مردم یک پسر جوان به نام میلاد ایستاده بود و مدام به ما ناسزا می گفت، من از قبل او را میشناختم، میلاد و سعید باهم دعوایشان شد همان موقع بود که میلاد یک کفش را به سمت صورت سعید پرتاب کرد و همین باعث شد تا سعید با عصبانیت به سمت او حمله کند و چاقویش را سینه میلاد فرو کرد و پا به فرار گذاشت.

کیوان به بازپرس براعه گفت: وقتی متوجه شدم میلاد زخمی شده است ازترس فرار کردم و در تولیدی خودمان پنهان شدم، 2 ساعت بعد اهسته وارد خیابان باغ سپهسالار شدم هیچکس در انجا نبود از مردم رهگذر شنیدم که میلاد مرده است برای همین خودم را به کلانتری  معرفی کردم تا در  پیدا کردن قاتل با پلیس همکاری کنم.

در ادامه بازپرس محمد مهدی براعه از شعبه 3 دادسرای امور جنایی از مادر و دختر متهم حاضر در جلسه از روز حادثه پرسید، آنها به بازپرس گفتند: دعوای سعید با میلاد از آنجایی شروع شد که میلاد یک کفش به سمت سعید پرتاب کرد همانجا سعید عصبانی شد و با چاقوی خودش میلاد را به قتل رساند و سریع فرار کرد، ما هیچ نقشی در قتل میلاد نداشتیم .

همین موضوع باعث شد تا بازپرس براعه دستور بررسی جسد  توسط پزشکی قانونی را صادر و تحقیقات در خصوص شناسایی قاتل فراری را در دستور کار تیم اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دهد .

در نهایت 25 آذر ماه با تلاش کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قاتل فراری شناسایی و بازداشت شد.

تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده قتل در دستور کار تیم اداره دهم پلیس آگاهی و شعبه 3 دادسرای امور جنایی تهران قرار دارد.

گفتگو با متهمانی که روز جنایت بازداشت شدند.

کیوان متهم اول

چند سال داری؟

31 ساله

سابقه بازداشت داشته ای؟

خیر

ازدواج کردی؟

بله، اما از همسرم طلاق گرفته ام و 2 فرزند دارم.

چند وقت است که سعید را می شناسی؟

کمتر از 2 ماه می شود که سعید را می شناسم.

از چه طریقی با سعید آشنا شدی؟

سعید دوست پسر زیبا همکارم در تولیدی بود.

درست است که با دختر زیبا به نام مهناز دوست هستی؟

بله

از روز حادثه برایمان تعریف کن؟

ساعت 8:30 شب بود که من و سعید از تولیدی بیرون امدیم در باغ مشغول پیاده روی بودیم که او با زیبا دعوایش شد و من هم به دفاع از زیبا گفتم اینجا محل مناسبی برای دعوا کردن نیست، داشتیم با هم بحث می کردیم که میلاد وارد دعوای ما شد و با کفش به صورت سعید حمله کرد، همان موقع او چاقویش را از جیبش بیرون آورد و به قفسه سینه میلاد زد و فرار کرد.

آدرس و یا تلفنی از او داری؟

خیر من در این دو ماه فقط 5 بار سعید را دیده بودم، اما دوستی دارم که می تواند در پیدا کردن او با پلیس همکاری کند.

چرا خودت را به پلیس معرفی کردی؟

من شاهد کل ماجرای درگیری بودم و می دانستم که سعید با چاقوی خودش میلاد را کشته برای همین حاضر شدم با پلیس همکار کنم.

 

متهم دوم زیبا دوست دختر سعید(قاتل)

چند سال داری؟

42 سال

ازدواج کرده ای؟

بله اما طلاق گرفته ام.

چند فرزند داری؟

همین یک دختر را دارم(مهناز)

از چه زمانی سعید را می شناختی؟

حدود 3 ماه بود با سعید در خیابان آشنا شده بودم.

روز حادثه سعید به چه دلیل دست به قتل میلاد زد؟

من برای تسویه حساب به تولیدی که در آن کار می کردیم رفتم و داشتیم با همکارانم مشروب می خوردیم که سعید برای بردن من به طبقه بالا آمد، وقتی مرا دید عصبانی شد،برای همین با هم به خیابان سپهسالار رفتیم در حال بحث کردن با هم بودیم که میلاد به او فحش داد و سعید هم عصبانی شد و با چاقو به او حمله کرد و فرار کرد.

یعنی تو شاهد بودی که سعید به میلاد حمله کرده و کیوان مقصر نیست؟

بله خودم دیدم که سعید با چاقوی کوچک خودش میلاد را کشت

 

متهم سوم مهناز دوست دختر کیوان

چند سال داری؟

15 سال

چند وقت است با کیوان آشنا شده ای؟

2 ماهی می شود

با کیوان کجا آشنا شدی؟

با او در تولیدیی که مادرم کار میکرد آشنا شدم

روز حادثه شاهد ماجرا بودی؟

بله سعید با مادرم و کیوان در حال جر و بحث کردن بودند که مردم دور ما جمع شدند، بعد میلاد به سعید فحش داد او هم با عصبانیت چاقو را از جیبش بیرون آورد و به میلاد حمله کرد و بعد از آن در میان جمعیت گم شد و فرار کرد.

 

کدخبر: 955634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟