پایان تلخ زندگی 3 جوان گردشگر در هرمزگان + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، دو روز پیش، سواحل نخیلو در شهرستان بندر لنگه یکی از تراژیک‌ترین روزهای خود را پشت‌سر گذاشت. چهار گردشگر شیرازی‌ که برای تفریح به این سواحل رفته بودند، درگیر امواج خروشان دریا شده و غرق شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که یکی از این‌گردشگران برای نجات دیگران به دل دریازده‌بود اماخود نیز اسیر امواج شد وجان باخت

آرین شیخ‌رضایی، رضا حسینی (معلم و ورزشکار رشته بدنسازی)، علیرضا بیابان‌نبرد(نایب‌رئیس هیات تکواندوی شهرستان بوانات) نام گردشگرانی است که در دریا جان خود را از دست دادند اما وضعیت گردشگر چهارم که گویا هنوز در بیمارستان پارسیان بستری است، هنوز مشخص نیست. البته برخی اهالی بندرلنگه می‌گویند او نیز در بیمارستان فوت شده است.

روز حادثه، شیخ‌رضایی همراه باگروه خود در گوشه‌ای از ساحل نخیلو نشسته و حسینی و بیابان‌نبرد نیز در گروه جداگانه دیگری مشغول لذت بردن از دریا بودند اما حادثه‌ای عجیب هر دو گروه راکه هیچ‌شناختی از یکدیگر نداشتند، به‌هم‌گره زد. 

سهراب‌ کریمی ازدوستان شیخ‌رضایی‌که درحادثه حضور داشت می‌گوید: «ما۱۰ نفر بودیم.ساعت ۳ بعدازظهر کنار ساحل نشسته بودیم که پسری به سمت ما آمد و درخواست‌کمک کرد. من و دوستم آرین برای کمک رفتیم و آنجا تازه متوجه صدای‌کمک‌خواهی‌شان شدیم. آرین به آب زد و من هم بعد از برداشتن طناب به سمت آب رفتم. یک نفر لب ساحل ایستاده بود و می‌ترسید وارد آب شود، سر طناب را به او دادم وگفتم شنای من ضعیف است. سرطناب را نگه دار و رها نکن. تا جایی‌که بتوانم، جلو می‌روم تا سر طناب را به آنهایی‌که در حال غرق شدن هستند، برسانم؛ اگر نتوانستم مرا بیرون‌بکش. تا یک جایی جلو رفتم اما بعد دیدم خیلی با آنها فاصله دارم. در همین حین، یک‌دفعه زیر پایم خالی و طناب از دستم رها شد. شرایط طوری بود که دیگر نتوانستم ادامه بدهم و برای همین به سمت ساحل برگشتم. مدتی بعد، ملوانی آمد و بعد از وارد شدن به آب، یکی از غرقی‌ها را نجات داد اما وقتی سراغ دوست من رفت، گفت جریان آب خیلی تند است و امکان نجات او نیست. بعد هم قایق نجات از راه رسید و چند نفری را از آب گرفت‌ که چون فاصله زیاد بود، نتوانستم تعدادشان را تشخیص دهم اما یکی‌شان را سوار آمبولانس‌کردند و به بیمارستان بردند. آرین نهایت تلاشش را برای نجات کرد اما موفق نشد و متاسفانه از دنیا رفت.»

به گفته سپهر معینی، یکی دیگر از دوستان شیخ‌رضایی، او تنها پسر خانواده و جزو تیم امداد و نجات ناجیان سرزمین پارس بود که در زمان وقوع حوادث مختلف پیشقدم بود. او در زلزله‌کرمانشاه و سی‌سخت یاسوج به کمک هموطنان زلزله‌زده رفت و آنها را تنها نگذاشت. 

آن‌طورکه ناخدا ابراهیم رک‌جان از شاهدان توضیح می‌دهد، روز حادثه او بعد از پیاده‌کردن مسافرانش به خانه رفت اما حوالی ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به او خبر دادند چند نفر در دریا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند: «آن روز دریا خیلی مواج بود. یکی از بچه‌های ما توانست یکی از غرقی‌ها را نجات دهد اما آب زیادی وارد ریه‌هایش شده بود. او را به بیمارستان بردند؛ اما آن‌طورکه می‌گویند فوت شده است. یک نفر دیگر هم مفقود شده بود که جسد او را صبح روز بعد در ساحل نخیلو پیدا کردند. من همیشه تور می‌برم و ۱۵، ۱۶سال است که در این کار هستم، همیشه به مسافران توصیه می‌کنیم در هر نقطه‌ای وارد ساحل نخیلو نشوند اما متاسفانه بی‌توجهی به هشدارها وعدم آشنایی با فن‌شنا، چنین اتفاقات دردناکی رارقم می‌زند.»

کدخبر: 956174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟