این قاتل را می شناسید؟ / بعد از قتل در اسلامشهر ناپدید شده است + عکس چهره باز

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از تیرماه سال ۹۸ از وقتی شروع شد که درگیری خونین بین چند پسر جوان در یکی ازبوستان های  اسلامشهر به پلیس گزارش شد.

خیلی زود گشت پلیس به معرکه رسید وبا پیکر خونین پسر جوان ۲۱ ساله ای بنام ابوالفضل روبرو شد.

علی رغم تلاش تیم پزشکی متاسفانه پسر جوان به خاطر شدت خونریزی در اثر ضربه چاقو ساعتی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت وعملیات احیا پسر جوان در اتاق عمل بی ثمر ماند.

بامرگ ابوالفضل بود که تیمی از کارآگاهان جنایی راهی بیمارستان شدند و تحقیقات خودرا با دستور بازپرس محمد علی داوطلب بازپرس، شعبه چهارم اسلامشهر شروع کردند.

در نخستین گام بازپرس کشیک قتل دستور داد جسد پسر جوان به پزشکی قانونی منتقل شود.

سپس کارآگاهان در تحقیقات میدانی دریافتند که ابوالفضل در درگیری با دو پسر جوان با ضربه چاقو زخمی شده است که پس ارتکاب این جنایت تکان دهنده از صحنه درگیری گریخته اند شاهدان ماجرا و کسانیکه دراین معرکه حضور داشتند یکی پس از دیگری به اداره پلیس آگاهی فراخوانده شده و بعنوان مطلع تمام آنچه را که اتفاق افتاده بود را روی میز کارآگاهان گذاشتند ...

پس از مدتی یکی از آن دو پسر دستگیر شدند این درحالی بود که متهم اصلی پرونده که به نظر می رسد وی ضربه کشنده را برمقتول وارد کرده است متواری شده است.

بازپرس با توجه به اطلاعات پرونده و تحقیقاتی جنایی و همچنین بازجویی از متهم دستگیر شده دستور بازداشت متهم فراری را صادر کرد.

هم اکنون پس از هدم توفیق در دستگیری متهم فراری پس از گذشت ۴سال از وقوع این ماجرا قاضی شعبه چهارم دادسرای اسلامشهر با در خواست انتشار عکس چهره باز متهم فراری خواست تا کسانیکه اطلاعی از مخفیگاه این قاتل فراری دارند پلیس را در جریان قرار دهند.

پدر مقتول در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: روزحادثه پسرم در خانه بود که عصر به دنبال تماس یکی از دوستانش با لباس خانگی به بوستان محله رفت غافل ازاینکه نقشه قتل او توسط دو پسر طراحی شده بود.

آنطور که من متوجه شدم چند روز قبل پسرم با آن 2 پسر جروبحث داشتند که به دنبال آن جروبحث که دقیقا نمی‌دانم برسر چه موضوعی بوده است روز حادثه باهم درگیر شدند. قاتل پسرم با چاقو وارد درگیری شده بود و از قبل نقشه قتل پسرم را در سر داشت. او با چاقو به صورت و پشت پسرم ضربه زد طوری که خون زیادی از پسرم رفت و تیم پزشکی دربیمارستان وقتی برای احیای پسرم تلاش می‌کردند گفتند پسرم از بی خونی جان باخت.

من درخانه بودم که یکی از دوستان ابوالفضل خبر داد داد که او تصادف کرده و دربیمارستان است نمی دانم چطور خودم را به به بیمارستان رساندم وقتی رسیدم پزشک اتاق عمل خبر مرگ پسرم را داد .

10 روز از مرگ ابوالفضل گذشته بود که یکی از آن دو متهم فراری با تلاش پلیس، دستگیر شد اما متهم اصلی بنابر آن چیزی که به من گفتند فراری است .

حالا ازمردم تقاضا دارم قاتل پسرم را اگر دیدند به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ محمدرضا علیزاده اظهار داشت: درجریان رسیدگی به پرونده قتل توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر، با توجه به اینکه تحقیقات همچنان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی ادامه دارد انتشار بدون پوشش عکس متهم از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر جهت شناسایی از سوی شهروندان صادر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان متهم فراری مذکور را شناسایی کردند موضوع را به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهراطلاع داده یا به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.

خشونت طلبی و انتقام های خونین

نگاه کارشناسی

فهیمه محمدیان کارشناس ارشد روانشناسی

دعوا ودرگیری برسرچه؟ تاکنون بسیاری از درگیری های خونین وخیابانی سرمنشاء اش مشخص نیست تنها چیزی که عامل این جنایت های هولناک مطرح شده است خشونت طلبی برای انتقام گیری بوده است انتقام از شنیدن چند حرف پوچ یا ناسزا یا کل کل چند پسر جوان باهم....بسیاری از متهمان این گونه پرونده ها درحالی محکوم به قصاص می‌شوند که با پشیمانی آنچه که رخ داده است روبرو هستند. بسیاری از آنها معتقد بودند اگر چاقو نداشتند اگر صبر پیشه می‌کردند و اگر هایی که دیگر فایده ندارد هیچ وقت پایشان به اینجا باز نمی شد. خشونت طلبی در بین نوجوانان وجوانان به یک باره رخ نمی‌دهد آنها در نتیجه آنچه که از کودکی یاد گرفتند درگیر این ماجرا می شوند دست به چاقو می‌شوند چون با قدرتنمایی بیشتر می‌ توانند هیمنه ایجاد کرده و باعث آشوب و بلوا شوند.

مقتول

کدخبر: 956721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟