اهدا اعضای شهید حادثه تروریستی کرمان/ قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی به تهران منتقل شد

به گزارش رکنا، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: در پی اقدام تروریستی عصر چهارشنبه در مسیر گلزار شهدای کرمان و در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ، تعدادی از هموطنان عزیز مجروح و شهید شدند.

دکتر امیرحسام علیرضایی گفت: بعد از این حادثه‌ اندوهبار و تلخ یکی از مصدومان مرگ مغزی شده و با رضایت خانواده، اعضای این شهید گرامی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

دکتر علیرضایی گفت: قلب این شهید بزرگوار خانم 36 ساله،  به کمک اورژانس هوایی و سازمان هوانیروز به بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتقل و به نوجوان 15 ساله پیوند شد.

وی افزود: کبد به شیراز و دو کلیه  نیز در کرمان به دیگر بیماران نیازمند پیوند شده تا حیات بخش زندگی بیماران رنجور دیگری باشند.

دکتر علیرضایی ادامه داد: با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای وزارت متبوع و همکاری سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی، هوانیروز و واحدهای شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان، شیراز و شهید بهشتی تمامی پیوندها با موفقیت صورت گرفته صورت گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها افزود: از خداوند منان برای این شهید بزرگوار و دیگر شهدا علو درجات و برای مجروحان طلب سلامت و عافیت و برای خانواده‌های محترم شهدا صبر و اجر مسئلت دارم.

کدخبر: 966041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟