عملیات ویژه برای نجات 4 گمشده در کولاک راه های روستایی زنجان

به گزارش رکنا، داود مهرگان سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ساعت ۱۷:۵۷ دقیقه شامگاه شنبه گزارش مفقودی چهار نفر به ندای امداد زنجان اطلاع داده شد.

وی اظهار داشت: یک تیم واکنش سریع، یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای عوارضی زنجان - قزوین و تیمی دیگر از پایگاه امدادی زنجان متشکل از ۹ امدادگر و نجاتگر، همراه با تجهیزات مورد نیاز و سه دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به این هموطنان اعزام شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان یادآور شد: به علت بارش برف و وقوع کولاک این چهار مفقودی راه را در روستای زرنان گم می‌کنند و ۲ نفر از آن‌ها برای دریافت کمک و پیدا کردن راه از دوستان خود جدا می‌شوند.

مهرگان تصریح کرد: در روستای گیلجه سفلی ۲ نفری که برای کمک گرفتن از دوستان خود جدا شده بودند، راه را گم می‌کنند.

وی افزود: با تماس یکی از این مفقودی‌ها با ندای امداد و ارسال موقعیت جغرافیایی، تیم‌های عملیاتی اعزام شدند، ولی با جا به جایی مکرر این مفقودی‌ها در زرنان و گلیجه سفلی پیدا کردن مکان دقیق آن‌ها دشوار شده بود.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: افراد مفقود با کمک دهیاری این روستا‌ها با بیش از هفت ساعت تلاش توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر زنجان پیدا شدند.

مهرگان افزود: یکی از این افراد از ناحیه پا مصدوم شده بود که توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: عملیات امدادرسانی و جستجوی افراد مفقود ۵۰ دقیقه بامداد امروز یکشنبه با انتقال شخص مصدوم به مرکز درمانی پایان یافت.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان، از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

روستای زرنان در چهار کیلومتری شهر زنجان به سمت روستای تهم و روستای گلیجه سفلی نیز ۱۵ کیلومتری زنجان به تهم قرار دارد.

کدخبر: 967451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟