همیاری در محله های تهران احیا می شوند / طرح جدید پلیس تهران برای آرامش اجتماعی + فیلم

به گزارش خبرنگار رکنا،صبح امروز برای اولین بار در کشور طرحی به نام همیاران آرامش اجتماعی با کمک فرماندهی انتظامی تهران و فراکسیون سازمان های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

در این طرح مقرر شد تا دستگاههای همسو با پلیس و مردم به صورت برخط با حضور در مکانهایی مانند مساجد و اماکن تاریخی بستری برای تعامل بیشتر مردم با مسئولین بخصوص پلیس ایجاد شود تا مشکلات و معضلاتی اجتماعی که این روزها گریبانگیر شهرهای بزرگ بخصوص پایتخت شده است را بر طرف کنند.

سردار عباسعلی محمدیان، در جریان این مراسم گفت: نزدیک به یک سال است که با هدف ارتباط بیشتر با مردم و دریافت نیازمندی‌های پلیسی، توفیق داریم که هر هفته از یک مسجد در سطح محلات تهران بازدید کنیم. در این بازدیدها روسای پلیس‌های تخصصی و کارشناسان نیز با ما همراه هستند.

وی با بیان اینکه پلیس با مردم ملاقات کرده و نیازمندی‌های آنان را پرس و جو می‌کند، گفت: تلاش ما رفع این مشکلات و نیازمندی هاست و ان‌شاءالله در آینده نیز بیشتر به شکل حضوری در خدمت مردم خواهیم بود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه نتیجه حضور میدانی پلیس در مساجد و محلات باعث شده مشکلات محلات زودتر و بهتر رفع شود، گفت: یکی از مشکلات مطرح شده در مورد جمع‌آوری معتادان متجاهر بود. ما توانمندی جمع‌آوری معتادان متجاهر را داریم اما جای نگه‌داری نداشتیم که خوشبختانه ظرفیت برای نگهداری این افراد افزایش پیدا کرد و معتادان متجاهر، یا افرادی که مریضی های واگیردار و زخم باز دارند در فضای ایجاد شده نگه داری می‌شوند و امروز شاهد پاکسازی محلات از معتادان متجاهر هستیم. با خرده فروشان مواد مخدر نیز به طور قاطع برخورد می‌کنیم.

وی افزود: امروز در تهران شاهد هستیم که دیگر در خیابان ها مانند چند سال قبل معتاد متجاهر نداریم، اگر هم موردی بوده مردم به پلیس گزارش داده و بلافاصله نسبت به جمع آوری آنان اقدام شده است.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا هدف از آغاز اجرای طرح همیاران آرامش پلیس  را کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خوانده و گفت : پلیس طی یک سال گذشته تلاش نمود که با جامعه‌، ارتباطِ "شهروندمدار" را توسعه و بر مبنای آن حرکت کند.

این بار طرح همیارانِ آرامش در راستای هم افزایی مشارکت مردم و جامعه در نظم سازی مردمی با رویکرد محله محوری است.

این طرح ابتدا در تهران و سپس در کل کشور عملیاتی می گردد.

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران در جریان این طرح در خصوص خدمات ارائه شده از سوی پلیس راهور به مردم گفت: راهور به عنوان پلیسی که مستقیم با همه مردم در ارتباطی مستقیم قرار دارد، پای کار آمده تا مشکلات آنها را در حوزه راهنمایی و رانندگی مانند پرداخت خلافی خودرو، مشاوره های تصادف و ... را به مردم ارائه دهد.

عبدالوهاب بیگ پور دبیر فراکسیون سازمان های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در جریان این مراسم گفت: این طرح که با پشتیبانی فراجا اجرایی شد و برای اولین در تهران برای ارائه خدمات رایگان به مردم در حال انجام است، بیش از 15 تشکل غیر دولتی از جمله حوزه های پزشکی مانند متخصص زنان، مغز و اعصاب، پزشک عمومی، مشاوره حقوقی ،امور مرتبط با پلیس راهور و ...  در این طرح به مردم ارائه خدمت می کنند.

دبیر فراکسیون سازمان های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حضور بیش از 2500 نفر از مردم این محله در این طرح خاطرنشان کرد: با استقبال خوبی که امروز از مردم مشاهده کردیم مقرر شد تا در آینده نردیک شاهد برقرای اینگونه طرح ها در سراسر کشور باشیم.

عبدالوهاب بیگ پور با تاکید بر اینکه این طرح تا اسفند ماه در بیش از 50 حله دیگر تهران نیز اجرایی خواهد شد افزود: یکی از اتفاقات خوبی که امروز در جریان این طرح رخ داد، خرید 2 سری جهزیه کامل و اهدای جوایز ویژه برای کودکان بود که امیدواریم این اتفاق در دیگر شهرهای کشور نیز رخ دهد.

 

 

 

 

کدخبر: 972187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟