فیلم خودسوزی خلبان آمریکایی  در اعتراض به نسل کشی در غزه + جزییات

به گزارش رکنا، به گفته مقامات، یک نظامی آمریکایی در اقدامی آشکار در اعتراض به جنگ غزه، عصر یکشنبه به وقت محلی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن خود را به آتش کشید.

این مرد پس از مهار آتش توسط افسران سرویس مخفی ایالات متحده و آتش‌نشانی واشنگتن، به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد. پنتاگون از مرگ این خلبان آمریکایی، خبر داد.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا تایید کرد که این حادثه مربوط به یک خلبان مشغول به کار بوده است.

این مرد که یونیفرم نظامی به تن داشت، در ویدیویی که به صورت زنده از طریق اینترنت پخش می‌کرد، گفت: «من دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود.» به گزارش تایمز، او سپس مایع شفافی را روی لباس‌هایش ریخت و با فریاد «فلسطین را آزاد کنید» خود را به آتش کشید.

 پلیس محلی و سرویس مخفی در حال بررسی این واقعه هستند.

سفارت رژیم صهیونیستی، از زمان آغاز تجاوزات تل‌آویو به ملت فلسطین از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) هدف تداوم اعتراضات علیه جنگ غزه بوده است. جنگ غزه موجی از تظاهرات حامیان فلسطین را در سراسر ایالات متحده به راه انداخته است.

به گفته مقامات وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر که نیروهای رژیم صهیونیستی یک کارزار نظامی را علیه منطقه ساحلی تحت‌ محاصره غزه به راه انداخته‌اند، نزدیک به ۳۰۰۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

این اولین مرتبه نیست که حامیان فلسطین مقابل نهادهای وابسته به رژیم صهیونیستی در اعتراض به یورش‌های هوایی و زمینی علیه ملت فلسطین خود را به آتش می‌کشند. در ماه دسامبر، یک معترض در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در آتلانتا، واقع در مرکز ایالت جورجیا آمریکا خود را به آتش کشید.

 

کدخبر: 975365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟