دردسر فروش یورویی لباس ها در مزون لاکچری شمال تهران / پلیس وارد عمل شد

به گزارش رکنا، در روز‎‌های گذشته حجت‌الله مهدوی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از آغاز برخورد با عرضه پوشاک قاچاق در سطح تهران خبر داده بود؛ بر این اساس، در ادامه اقدامات ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح استان تهران، با هماهنگی‌های انجام‌شده از طریق نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط و براساس وظایف ذاتی ستاد، مبارزه با عرضه پوشاک محرز قاچاق مجدداً آغاز شده است.

بنابر اعلام برخی فعالان حوزه تولید پوشاک، برخورد‌های صورت‌گرفته در گذشته تنها شامل برخی مغازه‌ها و پاساژ‌‌ها بوده است و به‌عبارت دیگر فعالان دانه‌درشت قاچاق مورد ضربه قرار نگرفته‌اند و فعالیت خود را ادامه ‌داده‌اند؛ حال پیگیری برخی شواهد به‌دست‌آمده توسط تسنیم نشان می‌دهد نیرو‌های فراجا و دیگر دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق در یک اقدام عملیاتی واحد‌های لاکچری عرضه‌کننده پوشاک قاچاق در شمال شهر تهران را مورد بازرسی قرار دادند.

بر اساس اسناد به‌دست‌آمده می‎‌توان گفت که در این واحد‌های غیرمجاز، کالا‌های قاچاق به‌صورت دلار و یورو  عرضه شده و بسیاری از کالا‌های کشف‌شده دارای قیمت‌های چندصد یورویی بوده‌‌اند. بررسی پوشاک در این واحد متخلف نشان می‌دهد اکثر کالا‎‌های عرضه‌شده از برند‎‌های مطرح و گران‎‌قیمت خارجی بوده‎‌اند که کاملاً به‌صورت غیرقانونی و قاچاق به کشور وارد شده‌‎اند.

بنابر نظر اکثر کارشناسان اقتصادی استمرار در مقابله با عرضه کالای قاچاق به تقویت تولید ملی منجر خواهد شد؛ با اعلام مقامات مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با عرضه پوشاک قاچاق در تمام حوزه‌ها یعنی البسه، کفش، کیف و غیره ادامه یافته و هرگونه تخلف با برخورد جدی و قانونی همراه خواهد بود، درعین‌حال این برخوردها مقطعی نیست و ادامه‌دار است.

گفتنی است که در هفته گذشته طرح مقابله با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق در فروشگاه‎‌ها و پاساژ‌‎های معروف مانند ایران‎‌مال اجرایی شد، ادامه این روند می‎تواند موجب تغییر رفتار متخلفان شود.

مزون لاکچری

مزون لاکچری

کدخبر: 979068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟