باند بزرگ سرقت در مشهد متلاشی شد / شلیک پلیس در روز بارانی!  + عکس

به گزارش رکنا، عملیات دستگیری اعضای این باند در اولین روزهای سال جاری هنگامی آغاز شد که افسران دایره تجسس کلانتری طرق مشهد عملیات اطلاعاتی گسترده ای را در راستای دستور ابلاغی از سوی سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد)برای مبارزه قاطع با یغماگران اموال مردم ادامه می دادند.

آنان با رصدهای اطلاعاتی به سرنخ هایی از مخفیگاه ها ی 3 عضو یک باند سرقت رسیدند که از طریق فضای مجازی و بررسی دوربین های مدار بسته شناسایی شده بودند.

با این سرنخ ها، بلافاصله 3 گروه عملیاتی با فرماندهی سرگرد علی موسوی(رئیس کلانتری طرق)عازم مخفیگاه های مذکور شدند و 2 تن از سارقان را در بولوار میرزا کوچک خان مشهد درحالی به دام انداختند که تعداد زیادی قطعات و لوازم سرقتی خودروها از مخفیگاه آنان کشف و ضبط شد.

در ادامه دومین مرحله از این عملیات نیز سومین عضو باند در بولوار مصطفی خمینی(ره) به دام افتاد و مقادیر دیگری از اموال سرقتی نیز از مخفیگاه وی به دست آمد. با انتقال متهمان به کلانتری ،تحقیقات ویژه ای زیر نظر ستوان یکم سلیمانی(رئیس تجسس کلانتری)آغاز ومشخص شد که 2 عضو دیگر این باند در بولوار شهید رستمی فعالیت دارند.

بنابراین گروه عملیاتی بی درنگ عازم خیابان محمد آباد شدند و ابتدا سراغ مالخر باند رفتند که خودروی وی مقابل مخفیگاهش پارک بود. درحالی که عوامل انتظامی محل را به قرق خود درآورده بودند ناگهان مالخر جوان سوار بریک دستگاه پراید دیگر از راه رسید و با مشاهده ماموران پدال گاز را فشرد و از محل گریخت.

در همین حال عملیات تعقیب و گریز با هدایت مستقیم رئیس کلانتری شروع شد اما مالخر جوان چنان به ویراژهای خطرناک در مسیرهای خلاف جهت حرکت خودروها ادامه می داد که هر لحظه امکان داشت حوادث جبران ناپذیری رخ دهد. در این شرایط نیروهای انتظامی با شلیک تیر هوایی در هوای بارانی شهر،تلاش می کردند تا او را از فرار بازدارند اما راننده مذکور درحالی که کنترل خودرو را از دست داده بود و با خودروهای پارک شده برخورد می کرد ،بازهم به فرار خود ادامه داد تا این که نیروهای انتظامی به ناچار لاستیک های خودروی پراید را هدف گرفتند و با شلیک گلوله های متعدد،خودرو را از حرکت بازداشتند.

 با دستگیری مالخر که در محاصره گشت های انتظامی قرارگرفته بود ،مخفیگاه وی نیز مورد بازرسی قرارگرفت که مقادیر زیادی قطعات سرقتی خودروها به همراه مواد مخدر ،مشروبات الکلی ،قمه و تبرو... کشف شد.

درادامه این عملیات پنجمین عضو باند نیز به دام افتاد و تحقیقات برای شناسایی مال باختگان و سرقت های گسترده اعضای این باند آغاز شد.

سیدخلیل سجادپور / خراسان

کدخبر: 985892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟