کلاهبرداری میلیاردی به بهانه ثبت نام در سامانه حج و زیارت

به گزارش رکنا، سرهنگ کاراگاه "هادی نوروزی" فرمانده انتظامی شهرستان ابهر در اشاره به جزئیات این خبر بیان داشت : پس از اعلام گزارش پلیس آگاهی استان زنجان و نیز شکایت شهروندان مبنی بر کلاهبرداری در ثبت نام سفر به مکه مکرمه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود اعلام کردند که شخصی با وعده ثبت نام در سامانه حج و زیارت و سفر به مکه مکرمه از شهروندان اخاذی ‌کرده و به این بهانه مبالغ زیادی را از متقاضیان حج دریافت کرده است.

سرهنگ نوروزی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و با همکاری ماموران کلانتری 12 اثیر الدین ابهر موفق شدند عامل کلاهبرداری را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی نصریح کرد متهم دستگیر شده در بازجویی ها به انجام 3 فقره کلاهبرداری به مبلغ 3 میلیارد و  700 میلیون ریالی در شهرستان ابهر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر در پایان با اشاره به معرفی فرد کلاهبردار به مراجع قضائی، از شهروندان خواست با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به رزرو تور مسافرتی کرده چنانچه قصد انجام سفر های زیارتی را دارند به اداره حج و زیارت مراجعه کنند و اگر در خصوص این کلاهبرداری، شهروندان شکایتی دارند به پلیس آگاهی این شهرستان مراجعه نمایند.

کدخبر: 986733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟