2 کشته در تصادفات جاده ای زنجان در 2 روز گذشته

به گزارش رکنا، سرهنگ مهدی میناخانی روز جمعه افزود: این ۲ نفر در حوادث جاده ای روز گذشته جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: حادثه نخست ساعت ۱۵ روز گذشته رخ داد که واژگونی وانت نیسان در جاده زنجان به بیجار گزارش شد که متاسفانه به جان باختن یک نفر انجامید.

این مسئول ادامه داد: حادثه دیگر، ساعت ۱۸ همان روز در مسیر قیدار به همدان رویداد که برخورد خودرو پراید با کودک هشت ساله عابر پیاده به مرگ او منجر شد.

وی گفت: ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده و تخطی از سرعت مطمئنه علت وقوع این حادثه تلخ بود.

میناخانی وضعیت کنونی تردد در جاده های استان را آرام عنوان کرد و افزود: با توجه به بازگشت مسافران به ویژه در ساعات پایانی روز پیش بینی می شود ترافیک سنگین تری را در سطج جاده های استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه به طور معمول مسافران فقط برای مبدا و مقصد خود برنامه ریزی می کنند و این موضوع چندان در طول سفر مورد توجه قرار نمی گیرد، اضافه کرد: قسمت عمده ای از سفر به مسیر طی شده اختصاص دارد که از رانندگان درخواست می شود به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان خاطر نشان کرد: مهمترین علت فوتی های تصادفات رخ داده بی توجهی به جلو، ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.

وی یادآور شد: علت بیشتر تصادفات، سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و خواب آلودگی است.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

کدخبر: 987689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟