فیلم گفتگو با زورگیران بزرگراه صدر / این دزدان خشن در شمال تهران برای سوژه هایشان کمین می کردند + عکس

به گزارش خبرنگار رکنا، صبح روز 21 فروردین سناریوی زورگیری خشنی در بزرگراه صدر توسط 4 سارق قمه و چاقو به دست صورت گرفت و خیلی زود فیلم صحنه سرقت این دزدان در فضای مجازی پخش شد و همین کافی بود تا تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران با توجه به حساسیت موضوع و شکایت شاکی پرونده وارد عمل شدند.

در صحنه سرقت صدای شلیک چند گلوله هم به گوش رسید که ماموران در بررسی های میدانی پی بردند که یک شخص نظامی که در نزدیکی محل سرقت بوده با شلیک گلوله سعی بر زمینگیر کردن دزدان داشته که سارقان سوار بر موتور پا به فرار گذاشتند.

 تجسس های پلیسی ادامه داشت و کارآگاهان با توجه به فیلم منتشر شده خیلی زود رد دزدان را زدند و در کمتر از 24 ساعت رد دزدان در یکی از شهرهای شمالی کشور زده شد و خیلی زود سارقان خشن در مخفیگاهشان در عملیات پلیسی زمینگیر شدند.

گفتگو با زورگیران بزرگراه صدر

صبح امروز( 27 فروردین ) پس از گذشت 6 روز ماموران پلیس متهمان را به محل جرمشان آورد و پیش روی خبرنگاران بازسازی صحنه سرقتشان را انجام داد.

هر 3 متهم که در رسانه ها و بین مردم به سارقان اتوبان صدر معروف شده اند میانگین سنی شان بین 18 تا 21 سال بود، یکی از آنها 3 ماه قبل با سپردن وثیقه  از زندان آزاد شده بود ، دیگری متهمی بود که به گفته خودش فقط یک چاقوی کوچک همراهش بود و از کرده خود پشیمان و دیگری پسر 18 ساله ای از دوران نوجوانی دست به سرقت موبایل می زده و این منطقه را به خاطر بالاشهر بودنش انتخاب میکردند.

هر 3 متهم می گویند زمانی که از این مخمصه نجات پیدا کنند و مجازاتشان را بکشند دیگر دست به سرقت و دزدی و هیچ جرم دیگری نخواهند زد.

صبح امروز سردار علی ولیپور گودرزی رییس پلیس اگاهی تهران  در خصوص سرقت در اتوبان صدر که بازااب گستردهای در فضای مجازی داشت گفت:در هفته گذشته سرقتی ر بزگراه صدر رخ داد که با انتشار فیلم آن در فضای مجازی باعث ایجاد رعب و وحشت زیادی شد و مردم را آزرده خاطر کرد اما با اشرافیتی که پلیس آکاهی تهران بر تمامی جرائم و اتفاقات از این دست در پایتخت دارد توانست با استفاده از علم و تجهیزات به روز پلیسی این افراد را در یک روز شناسایی و بازداشت کند.

گفتگو با زورگیران بزرگراه صدر

سردار گودرزی در ادامه افزود: این افراد به یکی از شهر های شمال کشور فرار کرده بودند که با همکاری خوب پلیس و  دستگاه قضا بازداشت شده و مقرر شد اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شود و تخفیفی برای این افراد سابقه دار لحاظ نگردد. همچنین با استفاده از پایند های الکترونیک حلقه را روز به روز بر مجرمین تنگ تر کرده و در صورت مشاهده جرم و جنایتی از سوی هر فردی با رعایت قانون بکارگیری سلاح با آنها به شدت برخورد خواهد شد .

گفتگو با شاکی پرونده

شاکی این پرونده که راننده ال نودی است که گوشی موبایلش به سرقت رفته و فیلم آن در فضای مجازی انتشار پیدا کرده است می گوید زمانی که در ترافیک اتوبان صدر بودم و گوشی موبایل پشت فرمان در دستم بود و بدون توجه به اینکه درهای ماشینش را قفل نکرده بودم خیلی غافلگیرانه دونفر با چاقو در کنار خودم دیدم و به من حمله کردندو به زور گوشی موبایلم را دزدیده و پا به فرار گذاشتند.

گفتگو با متهم

چند سال داری؟

20 سال

سابقه داری؟

خیر

به چه جرم هایی بازداشت شده بود؟

سرقت موبایل

چه مدتی است که سرقت انجام میدهی؟

1 ماه

چرا این منطقه را برای گوشی قاپی انتخاب کردی؟

چون همیشه خودروهای مدل بالا  رفت و آمد می کنند و بیشترشان گوشی های گران قیمتی دارند

نقش تو در این سرقت چه بود؟

من راننده موتور بودم

یعنی تو دست به چاقو و قمه نشدی؟

نه

با همدست هایت کجا آشنا شدی؟

 از بچگی با هم دوست بودیم

تا الان چند سرقت انجام داده ای؟

8 عدد

فکرش را میکردی پلیس به سرعت تو را شناسایی کند؟

چرا می دانستم ، اما اینقدر به پول نیاز داشتیم که به بعد از آن فکر نمی کردیم

متهم دوم

چند سال داری؟

19 سال

سابقه داری؟

خیر

چرا این ماشین را انتخاب کردی؟

چون موبایل گران قیمتی داشت و زن و بچه داخل ماشین نبود

چه سلاحی همراه تو بود؟

یک چاقوی کوچک

اگر راننده مقاومت می کرد چه میکردی؟ با چاقو او را می زدی؟

نه ولش می کردم

 

متهم سوم

چند سال داری؟

21 سال

به چه جرمی بازداشت شدی؟

سرقت موبایل در اتوبان صدر

سابقه داری؟

بله سال 1402 بازداشت شده بودم و با وثیقه اقوامم 2 ماه قبل آزاد شدم

گوشی موبایل هایی که سرقت کردین چه کردی؟

در بازار مولوی فروختیم

مال خر را می شناختی؟

نه هر بار یک نفر می آمد و گوشی را می خرید

به چه قیمیت آنها را می فروختی؟

از 5 میلیون تا 12 میلیون

کدخبر: 988676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟