قارچ سمی 5 نفر را راهی بیمارستان کرد + جزئیات

به گزارش رکنا، مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است.

قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

کدخبر: 988836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟