اخاذی روانشناس اینترنتی از زنان تهرانی / او مسلح بود

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با اغفال وی اقدام به اخاذی از ایشان می کند. 

این مقام انتظامی بیان نمود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت به علت مشکلات شخصی نیاز به روانشناس داشتم که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک روانشناس آشنا شدم که یک صفحه ی روانشناسی داشت و مطالب خوبی گذاشته بود و در صحبتهای اولیه احساس کردم این شخص می تواند کمکم کند برای همین آدرس دفتر او را گرفتم و حضورا مراجعه کردم که پس از حضورم اقدام به آزار و اذیت بنده کرد و با نشان دادن اسلحه و بیسیم من را تهدید و از بنده اخاذی کرد. 

 وی با اشاره به بررسی آنی پرونده توسط افسران سایبری پلیس فتا پایتخت افزود: بلافاصله پس از بررسی اظهارات شاکی و تحقیقات سایبری ، اقدامات اولیه پرونده آغاز شد و موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. 

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ده نفر توضیح داد: کارشناسان فنی این پلیس با تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرم با جعل عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت میکند و بعد از پیدا کردن سوژه های خود اهداف مجرمانه خود را پیش می برد که با تلاش های شبانه روزی پلیس این فرد شناسایی و پس از تشریفات قضایی در محل اختفای خود دستگیر شد و یک قبضه سلاح کمری و تعدادی بیسیم نیز از وی کشف گردید. 

سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به اینکه این شخص دارای سابقه بیماری روانی است بیان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا گفت به قصد اخاذی و ارتباط با خانم ها با پوشش روانشناس در اینستاگرام فعالیت می کردم و پس از صحبت های کوتاه با ترغیب آنان به مراجعه حضوری ، در دفتر کار خودم با استفاده از اسلحه و بیسیم اقدام به تهدید و اخاذی از آنها می کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنید چرا که نتیجه این اعتماد گرفتار شدن شما در دام شیادان اینترنتی است، با مرتکبان این جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد،همچنین شهروندان می توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  گزارش کنند.

کدخبر: 989988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟