غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: نمونه خون ۱۴۵ نفر از بستگان درجه یک جانباختگان حادثه Incident سقوط هواپیمای تهران – یاسوج از سراسر کشور را جمع آوری و پس از تطبیق پروفایل ژنتیکی با ۱۲۶ نمونه جمع آوری شده از صحنه حادثه هویت ۴۵ تن از جانباختگان را شناسایی و به مراجع ذیصلاح اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تطبیق نمونه‌ها و احراز هویت متوفیان حادثه با توجه به امکانات موجود در پزشکی قانونی فارس در کمترین زمان ممکن انجام شد گفت: شرایط ویژه و عمق فاجعه، نمونه برداری و شناسایی قربانیان را بسیار سخت کرده بود که این مهم با همکاری نیرو‌های متخصص مجموعه در سه استان فارس، کهگیلویه وبویر احمد و اصفهان و بهره گیری از امکانات آزمایشگاهی پیشرفته پزشکی قانونی استان فارس تا کنون به سرانجام رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد با انتقال و نمونه برداری از سایر بافت‌های کشف شده در محل حادثه هویت بقیه جانباختگان سانحه سقوط Fall هواپیمای تهران یاسوج مورد شناسایی قرار گیرد.

گفتنی است از این ۴۵ مسافر تعیین هویت شده تاکنون پیکر ۸ تن کامل که به خانواده هایشان تحویل شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟