نجات 5 سرنشین 2 فروند قایق صیادی در چابهار

نجات 5 سرنشین 2 فروند قایق صیادی در چابهار رقم خورد. سرنشین 2 فروند قایق صیادی با تلاش نیر‌وهای امدادی نجات پیدا کردند.

به گزارش رکنا، سیدحسن ابراهیمی معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:  ۲ قایق صیادی که به دلیل نقص فنی و در شرایط بد جوی گرفتار شده بودند در ۲ عملیات جستجو و نجات دریایی و با هماهنگی مرکز (MRCC) بندر چابهار نجات یافتند.

او بیان کرد: قایق اول با چهار نفر سرنشین که در محدوده صیدگاه به فاصله ۴۰ مایلی از بندر چابهار دچار نقص فنی موتوری شده بود از طریق VHF با مرکز MRCC تماس برقرار و تقاضای کمک کرد که با اعزام شناور همیار ناجی به محل حادثه، در عملیاتی موفق، سرنشینان شناور حادثه دیده نجات یافتند.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: قایق دوم نیز که به دلیل شرایط بد جوی و مشکل فنی در دریا گرفتار شده بود طی تماس تلفنی موقعیت خود را به اطلاع مرکز (MRCC) اعلام که پس از هماهنگی‌های لازم شناور هادی ۹ به محل اعزام و موفق به نجات یک نفر سرنشین این قایق در فاصله ۱۰ مایلی بندرچابهار شد.

وی با اشاره به شرایط بد جوی فصل مونسون و مواج شدن دریا از صیادان درخواست کرد قبل از عزیمت به دریا از سالم بودن تجهیزات ایمنی و ارتباطی شناور اطمینان یافته و تجهیزات ایمنی کافی به همراه داشته باشند.

ابراهیمی تصریح کرد: جهت ایمنی دریانوردی و خدمات رسانی در حوادث احتمالی آب‌های ساحلی و دور از سواحل حاکمیتی استان شماره مستقیم ۱۵۵۰ و کانال رادیویی دریایی ۱۶ VHF جهت اعلام حوادث دریایی بصورت ۲۴ ساعته در مرکز MRCC آماده دریافت گزارشات است.

کدخبر: 699670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟