نجات جان 3 ملوان ماهشهری که ۵ شبانه روز در خلیج فارس ناپدید شده بودند

به گزارش رکنا، سرهنگ اکبر راشدنیا فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر گفت: طی اخبار واصله مردمی و در پی گزارش ناوگروه شناوری مبنی بر مراجعت نکردن شناور صیادی با مشخصات معلوم به همراه ۳ نفر خدمه که جهت انجام صیادی به منطقه صلیب اعزام شده بودند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار دریادلان پایگاه دریابانی ماهشهر قرار گرفت.

او افزود: برابر آخرین تماس خانواده‌های خدمه شناور و باتوجه به شرایط حساس احتمالات جهت خرابی شناور و نیاز به کمک و امداد رسانی قوت گرفت که بلافاصله مراتب از طریق این فرماندهی به گشت‌های ناوگروه شناوری که در منطقه حضور داشته اعلام شد و اقدام به جست وجو در دریا صورت پذیرفت.

سرهنگ راشدنیا بیان داشت: پس از ساعت‌ها تلاش و کوشش تیم‌های امدادی، شناور موصوف در دل دریا بدون سوخت و آذوقه شناسایی شد و در بررسی صورت گرفته مشخص گردید که به علت نبود سوخت کافی و خرابی شناور به مدت ۵ شبانه روز در دریا سرگردان بوده اند و جیره غذایی آن‌ها نیز تمام شده بود.

فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر تصریح کرد: خدمه که امیدی به ادامه زندگی نداشتند با رویت ماموران مرزبانی جان دوباره‌ای گرفتند و در ادامه اقدامات لازم و کمک‌های امدادی بوسیله مامورین انجام گردید و شناور آسیب دیده به ساحل دلالت داده شد.

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از این اقدام خداپسندانه مرزبانان اظهار داشت: مرزنشینان و صیادان باید قبل از اعزام به دریا از صحت سالم بودن شناور اطمینان حاصل کنند و به مناطق خارج از صیدگاه اعزام نشوند و به صورت گروه‌های چند نفره جهت صیادی اعزام شوند و آذوقه اضافی برای شرایط حساس و بحرانی به همراه داشته باشند.

کدخبر: 704498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟