ایذه ، شهری رها شده در میان انبوهی از زباله

به گزارش رکنا ، داستان شهر ایذه و زباله هایش حالا دیگر مرز نمی شناسد و رسانه ای در جهان نیست که به موضوع زباله های این شهر تاکنون برای یک بار هم که شده نپرداخته باشد.

از زباله های بیمارستانی شهر بگیر تا زباله های منطقه ی راسفند تا رهاسازی زباله ها در قنات های کنار قبرستان روضه الزهرا.

اینکه چرا یک موضوعی به این مهمی و با این حجم انبوه خبری هنوز از جانب استانداری خوزستان و مدیران شهرستان ایذه ترتیب اثری داده نشده جای بسی سوال دارد.

با توجه به ورود نماینده ی دادستان شهرستان به بحث امحاء زباله های خطرناک بیمارستانی و قول هایی که دراین باره به ایشان داده شد ،متاسفانه بازهم شاهد ادامه ی همان رویه ی گذشته و رها سازی زباله ها در محوطه ی بیمارستان شهدای ایذه هستیم .

تاسف بار اینکه درزباله های رهاسازی شده تصاویری از لباس های کادر درمان هم مشاهده شده و باتوجه به شرایط وخیم کرونایی در خوزستان این موضوع نیاز به ورود دوباره ی دادستانی دارد.

نعمت مقصودی رئیس مرکز بهداشت ایذه در پاسخ به تماس خبرنگار ضمن انکار هرگونه مشکلی در بحث انباشت دوباره ی زباله ها گفت:این موضوع در حیطه ی من نیست و اگر با رئیس شبکه ی بهداشت صحبت کنید بهتر است .

دکتر حسین شاه ولی رئیس شبکه ی بهداشت ودرمان شهرستان ایذه گفت:در حال آماده سازی اتاقک برای نصب دستگاه جدیدی هستیم که از دانشگاه رامهرمز گرفته ایم وظرف یکی دو هفته ی آینده به سیستم ما اضافه خواهد شد.

باتوجه به این مهم که نه شهرداری و نه مطب های سطح شهر دستگاه امحاء زباله ی استانداری ندارند ،ما این وظیفه را بر عهده داریم و همین کار را سخت کرده و این یک بار اضافی است که روی دوش ما گذاشته شده.

احسان کیانی مدیر داخلی بیمارستان شهدای ایذه گفت: درحال حاظر ما تمام تلاشمان در مدیریت درست و امحاء صحیح زباله هاست . دستگاه

امحاء قبلی بیمارستان را تعمیر کردیم و یک دستگاه جدید اضافه کردیم که هنوز راه اندازی نشده و منتظر تکمیل ساختمان هستیم .درحال واگذاری جمع آوری و امحاء زباله ها به یک پیمانکار هستیم .

باتوجه به حضور نماینده ی نماینده ی دادستان شهرستان در بیمارستان قرار براین شد که شهرداری یک سایت به ما معرفی کند تا ما به سرعت روند امحاء را انجام دهیم .حجم زیاد زباله باعث خرابی دستگاه شد و همین کار را عقب انداخت.

یکی از کارکنان بیمارستان شهدای ایذه گفت: زباله های ما حجم زیادی ندارند. زباله های بیرونی باعث افزایش حجم زباله در بیمارستان می شود.

باتوجه به جمع آوری زباله های مراکز بهداشت، مطب های خصوصی،آزمایشگاه ها ودرمانگاه ها ،ما روزانه با حجم زیادی از زباله مواجه هستیم .

متاسفانه چند روزی بود که زباله های مطب های سطح شهر جمع آوری نشده بود و این کار را سخت کرد.

دستگاه فعلی ما توان امحاء بیشتر از سیصد کیلو را ندارد و با توجه به حجم عظیم زباله های موجود ما همیشه با مشکل مواجه هستیم .

درنظر بگیرید باتوجه به حجم زباله های بیمارستانی شهر که روزانه چیزی درحدود هزار کیلو می باشند اگر یک هفته انباشت شوند چه فاجعه ای به بار می آید.

متاسفانه باتوجه به معیوب بودن دستگاه امحاء بیمارستان ما یک هفته ای هست که نتوانستیم کاری انجام دهیم و همین مشکل باعث افزایش دوباره ی حجم زباله در بیمارستان گردید.

قطعا با شرایط فعلی و فقر منابع و امکانات در حوزه ی درمان شهر ایذه نیاز هست تا مدیران استانداری خوزستان ،دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مدیران کلان وزارت بهداشت فکری اساسی به حال شهری بکنند که هنوز توان مدیریت زباله ها و پسماندها ی شهری خودرا ندارد و ادامه ی این روند میتواند باعث تقویت بنیه ی بیماری های گوناگون درشهر شود.

همچنین ذکر این نکته حیاتی است که مردم شهرستان ایذه و باغملک انتظار دارند تا نماینده ی این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی از فرصت های پیش آمده برای سخنرانی در صحن مجلس به جای ورود به حوزه ی سیاست بین الملل ودفاع از منافع کشورهای دیگر به فکر بیشمار کمبودهای حوزه ی انتخابیه ی خود باشند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خبرنگار : بهنام رضایی

کدخبر: 589966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟