ماجرای دستگیری متهم این پرونده از آنجا شروع شد که آذر‌ماه سال٩٣، ١٠ شاکی خانم و آقا به دادسرای ناحیه۴ مشهد مراجعه و از فردی شیاد که با ادعای اخذ وام‌های فوری، مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده‌بود، شکایت کردند.

با دستور مقام قضایی، تحقیقات این پرونده آغاز شد و مسئولیت رسیدگی و شناسایی و دستگیری این فرد شیاد در دستور کار تیمی از ماموران پلیس Police مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

در بررسی اظهارات شاکیان این پرونده، مشخص شد که این فرد کلاهبردار با ادعای اخذ وام فوری و درج تبلغات در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار مشهد، طعمه‌های خود را شناسایی و در مواجهه با متقاضیان وام، خود را وکیل پایه‌یک دادگستری معرفی کرده‌است. این فرد شیاد با توجه به درخواست متقاضیان وام، مبالغی را تحت عنوان دستمزد از آنان دریافت و بعد از واریز وجه به حسابش، تلفنش را از دسترس خارج کرده‌است.

تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده در حال بررسی این پرونده بود که مشخص شد متهم که مردی ٣۵ساله است، پس از مطلع‌شدن از تنظیم شکایت در دادسرا و صدور حکم جلبش، از مشهد فرار Escape کرده‌است.

در حالی تحقیقات ادامه یافت که قاضی Judge میرزایی، بازپرس شعبه۴٠٩ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه۴ مشهد، مسئول رسیدگی به این پرونده شد. ماموران پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری با هدایت قاضی میرزایی و با استفاده از روش‌های تخصصی و اطلاعاتی، به شماره تلفن همراه متهم این پرونده دست یافتند.تحقیقات بعدی پرونده نشان داد که این شیاد با ایجاد یک گروه در شبکه‌های اجتماعی و با جعل عنوان «وکیل پایه‌یک دادگستری»، همچنان مشغول کلاهبرداری از شهروندان است.

ماموران با انجام ردزنی‌های تخصصی، سرانجام در اوایل مهر‌ماه سال جاری، دفتر این وکیل قلابی واقع در بولوار لادن که یک واحد مسکونی مجلل بود را شناسایی کردند و تحت کنترل نامحسوس قرار دادند. با مشخص‌شدن اقدامات مجرمانه این فرد در این ساختمان، مطابق دستور قضایی، این مرد شیاد در خیابان شهید صیاد شیرازی مشهد دستگیر شد.

با دستگیری این مرد جوان، پرونده ابعاد تازه‌تری به خود گرفت و این در حالی بود که پای پنج شاکی دیگر به آن باز شد. در بررسی اظهارات این مال‌باختگان، مشخص شد که متهم با ادعای اینکه می‌تواند پرونده‌های شهرداری و دادسرا را پیگیری کند، مبالغ کلانی را از شهروندان کلاهبرداری کرده‌‌است.

یکی از شاکیان جدید پرونده گفت: این مرد متقلب در ازای لغو حکم قلع یکی از ساختمان‌هایم، مبلغ ۴۵میلیون تومان از من دریافت کرد و بعد از واریز پول، تلفنش را از دسترس خارج کرد و دیگر حاضر به پاسخ‌گویی نبود.

دیگر شاکی این پرونده نیز گفت: این مرد شیاد با ادعای اینکه وکیل پایه‌یک دادگستری است، برای تبدیل حکم حبس به جریمه، مبلغ ٣٠میلیون تومان از من دریافت کرد و پس از آن، متواری شد.

بازپرس شعبه۴٠٩ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه۴ مشهد درخصوص جزئیات این پرونده، به خبرنگار ما گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده، این وکیل قلابی بیش از ١۵٠میلیون تومان را به عناوین مختلف، از شهروندان مشهدی کلاهبرداری کرده‌است. همچنین، تاکنون ١۵شاکی و مال‌باخته که مورد کلاهبرداری این مرد شیاد قرار گرفته‌اند، ضمن شناسایی متهم، از او شکایت کرده‌اند.

قاضی میرزایی با بیان اینکه متهم اصلی این پرونده بازداشت و در زندان Prison است، اظهار کرد: این فرد شیاد با راه‌اندازی دو دفتر در مناطق بالاشهر مشهد و درج آگهی‌های دروغین، سوژه‌هایش را به دام انداخته و با روشی حیله‌گرانه، مال‌باختگان را فریب داده‌است.

وی تاکید کرد: شهروندانی که برای پیگیری پرونده‌های خود قصد مراجعه به یکی از وکلای دادگستری را دارند، می‌توانند تایید پروانه وکیل مورد‌نظر را از کانون وکلا و مرکز مشاوران در کمتر از یک دقیقه دریافت کنند. علاوه‌بر این، چنانچه شهروندان با افرادی که خود را در قالب وکیل دادگستری معرفی می‌کنند و فاقد پروانه وکالت هستند برخورد کردند، سریعا موضوع را به دستگاه قضایی و پلیس اعلام کنند تا جهت بررسی موضوع، اقدامات لازم انجام شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

توبه ام را در عروسی شکستم و آلوده شدم+عکس

دوربین‌های مداربسته اقدام وقیحانه 2 پسرخاله‌ را رو کرد +عکس

زن خیانتکار به همراه جوان غریبه شوهرش را کشت / این زن از طلاق می ترسید

مردی با پول 23 هزار کرمانشاهی سوار اسب و خودروهای گران‌قیمت شد + عکس

دستگیری جوان نابغه ای که مزاحم پلیس می شد + عکس

بلایی شرم آور که ساعت 12 نیمه شب بر سر دختر 19 ساله آمد

خواهرم را تهدید به اقدام زشت کرده بودند / ناچار شدم خلافکار شوم

پلیس منکراتی دستگیر شد + عکس

اعتراف‌های هولناک زن تهرانی به قتل همسر و فرزندانش / پدرم می خواست زن بگیرد مادرم با چاقو به ما حمله کرد + عکس قربانیان

این مرد دو پلیس را کشت + عکس

خواستگار شکست خورده دختر مورد علاقه اش را به گلوله بست / او پدر دختر را به قتل رساند+تصاویر

شکنجه وحشیانه دخترجوان ایرانی از سوی هفت مرد افغان

جدال خونین 2 جوان در نیمه شب ساحل چالوس + عکس

بازیگر معروف از دادگاه سرپرستی فرزندانش را خواست +عکس

5 زن مطلقه تهرانی فریب مرد شیطانی را خوردند

7 اصفهانی در دام سرمایه گذاری یک زن وشوهر در دوبی

شلیک مرگبار به شوهر با اسلحه مرد غریبه+ عکس

مرگ دلخراش دو کارگر در دیگ روغن سوخته

به شوهرم گفتم زن دیگری بگیرد چون درخواست های غیر اخلاقی از من داشت!

جدال خونین 2 جوان در نیمه شب ساحل چالوس + عکس

 

 

پدر؛ فاصله ام را با پدر کم کرد / فیلم مستندی که احساس دختری را برانگیخت

شراره رخام قبل و بعد از تخلیه ژل لب / از بازگشت چهره‌ام به حالت طبیعی خوشحالم +عکس

میز غذای مجلل محمدرضا گلزار، بهاره کیان افشار و دیگر ستاره ها در عاشقانه +عکس

عکس بهرام رادان در کنار سگ شکاری غول پیکر +عکس

ستاره محبوب تیم پرسپولیس در کنار سوپراستارهای مشهور سینمای ایران +عکس

بازیگر زن معروفی که از انتشار چهره بدون آرایش خود ترسی ندارد! +عکس های بدون آرایش

 

کدخبر: 229095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟