راز مرد گمشده در حمام خونین همسایه / خانه دوم فریدون در کرج بود!+ عکس

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از 19 آبان ماه سال ۹۷ از وقتی شروع شد که فرزندان یک مرد ۵۰ ساله به اداره پلیس مراجعه کردند و از ناپدید شدن پدرشان خبر دادند.

وقتی خانه دوم فریدون  که در کرج بود توسط پلیس بازرسی شد کارآگاهان دریافتند خانه او به هم ریخته است و برای کشف این معما شروع به تحقیقات میدانی کردند ومتوجه شدند یکی از همسایه های فریدون با او اختلاف مالی داشته است.

جسدی در خانه مرد همسایه

بنابراین سیاوش به عنوان نخستین مظنون این پرونده تحت بازجویی قرار گرفت در حالیکه که او قصد داشت مسیر پرونده را تغییر دهد اما طولی نکشید که پلیس هنگام بازرسی از خانه فریدون لوازم شخصی سیاوش را پیدا کردند.

یکی از افسران که به رفتارهای مرد همسایه مشکوک شده بود شروع به بازرسی خانه مرد مرموز کرد و زمانی که در حمام خانه باز شد با جسد غرق در خون فریدون که از ناحیه گردن هدف ضربات مرگبار قرار گرفته بود روبرو شد و همین کافی بود تا بازپرس ویژه قتل در محل جنایت حاضر شود و پس از بررسی های ابتدایی ، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

التماس آخر مقتول

با کشف جسد از خانه مرد همسایه به نام سیاوش وی در بازجویی های فنی لب به سخن گشود وراز جنایت خونین اش را برملا کرد.

سیاوش 48ساله در اظهاراتش به کارآگاهان جنایی گفت: من به مقتول بدهکار بودم وقتی برسر اختلاف مالی باهم درگیر شدیم گردنش را گرفتم او به زمین افتاد و بعد با چکشی که دم دستم بود ضربه ای به سرش زدم .

او زمین افتاد ودرحالی که از سرش خون می آمد از من خواست او را به بیمارستان ببرم ودیگر پولش را نمی خواهد وشکایتی هم از من ندارد .

اما من در حالی که خون جلوی چشم ام را گرفته بود گردن او را گرفتم وبا چاقو ضرباتی به گردنش زدم و بعد جسدش را داخل حمام پنهان کردم....

پس از اعتراف های تکان دهنده سیاوش وی به اتهام قتل عمد دستگیر شد و باصدور کیفرخواست متهم راهی زندان شد ودر درچندین مرحله در دادگاه کیفری تحت محاکمه قرار گرفت.

این متهم در جلسه دادگاه درحالی که اتهامش را قبول داشت گفت قبول دارم که مرتکب جنایت شدم اما مقتول قبل ازاینکه درگیری رخ دهد بر سر بدهی که من داشتم ناسزاها ی زیادی به من گفت که باعث شد من خشمگین شوم و اختیار را از دست بدهم. به شدت پشیمانم ولی آقای قاضی باور کنید دست خودم نبود و حالا خودم را مستحق مرگ می دانم.  من به خاطر یک لحظه عصبانیت دست به جنایتی زدم که هر روز کابوس اش مقابل چشمانم است زودتر مرا اعدام کنید تا از این برزخی که گرفتارش شدم رهایی یابم.

این متهم پس از محاکمه باتوجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد و حالا پشت میله های زندان در یک زندگی برزخی گرفتار شده که به قول خودش هر روز صبح از چوبه دار آویزان می‌شود .

نگاه کارشناس؛

فهیمه محمدیان کارشناس ارشد روانشناسی  درحالی که معتقد است که اشکال خشونت در جامعه متنوع است،گفت:  در چند سال اخیر مشکلات اقتصادی به عنوان یک عامل مهم  درخشونت مطرح شده است وامروز در بخش‌های مختلف جامعه خودش را به اشکال مختلف نشان می‌دهد.

کمبودها و فشارهای اقتصادی، بیکاری، فقر و تبعیض باعث شده که خانواده‌ها به بدترین و دلخراش‌ترین شکل ممکن به خشونت گرفتار شوند.

پدری که مدام و هر روز شرمنده زن و بچه است، جوانی که با تحصیلات و قابلیت‌های فراوان از بیکاری در خانواده شرمسار است. مستعد هر گونه اقدام غیر منتظره است.

وقتی این کمبودها در کنار فرصت‌ها و پیشرفت‌های خارج ازضابطه برخی افراد در جامعه قرار می‌گیرد، خواه ناخواه مقایسه‌ای تلخ در ذهن انجام می‌شود.

 نبود فرصت‌های برابر، رانت، اختلاس، همه اینها باعث می‌شود که افراد به سمت رفتارهای خشن متمایل شوند.

حالا این دیگر به شرایط خانوادگی، قدرت مدیریت و زمینه های روانی افراد بستگی دارد. در چنین شرایطی، کافی است که مردی در محیط نامناسب بزرگ شده باشد یا اختلالات زمینه‌ای روانی را با خود داشته باشد. در این شرایط نباید از بروز قتل‌های فجیع، کشتن پسر به دست پدر، همسرکشی و وشریک مالی وامثال این جرایم هولناک تعجب کرد.

فاصله بین نسل‌ها در جامعه یکی دیگر از عوامل موثر در تشدید و بروز این گونه ازخشونت‌هاست: هنجارها و ارزش‌ها نسل جدید به طور کلی تغییر کرده فرزندان و والدینشان به خصوص پدرها از دو دنیای مختلف هستند.

حتی ساده ترین حرف ها و خواسته های یکدیگر را درک نمی کنند. در این شرایط بروز اختلافات بیشتر شده و با توجه به شرایط و عوامل دیگر خشونت بین اعضای خانواده را رقم می زند.

وی درتوضیح این مطلب که کنترل خشم بسیار مهم است و باید همه مردم آنراباید  یاد بگیرند گفت: بابررسی بیشتر پرونده ای جنایی میتوان دریافت که عدم کنترل خشونت عامل اصلی این گونه جنایت های از پیش طراحی نشده است به عبارت دیگر فرد قصد جنایت ندارد وناخواسته با بروز خشم مرتکب جنایت می شود.

کدخبر: 904076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟