رنگ آسمان این شهر قرمز شد!

به گزارش رکنا از خوزستان؛ بر اساس گزارش ها در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر هندیجان با شاخص ۱۵۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارد.

براساس این گزارش هوای اهواز (استانداری) با شاخص ۱۱۳، سوسنگرد ۱۲۵ و خرمشهر ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

وضعیت هوای شهرهای آبادان، اندیمشک، ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای گتوند و مسجدسلیمان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کدخبر: 986479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟