تفریحات رایگان اصفهان کجاست؟

به گزارش رکنا، این روزها هزینه سفر به اصفهان افزایش یافته است اما در این مقاله قرار است به تفریحات رایگان اصفهان بپردازیم که باعث می‌شود هزنه کلی سفرتان کاهش یابد. این مراکز تفریحی اصفهان مانند دیگر جاهای دیدنی زیبا و پرطرفدار هستند با این تفاوت که برای استفاده از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه نیست. در ادامه همراه ما باشید تا با تفریحات رایگان در اصفهان آشنا شوید.

بازار هنر اصفهان

بازار هنر اصفهان یادگار دوران صفویه است. نام اولیه این بازار «کاروانسرای مادر شاه» بود. این بازار در همان دوره وقف مدرسه شاه سلطان حسین بود اما حالا به بازار طلاسازان اصفهانی تبدیل شده است. این بازار از نظر معماری جالب است زیرا ارتفاع سقفش بلند است و به همن علت به بازار بلند هم شهرت دارد. در بازار هنر می‌توانید انواع مختلف از طلای اصفهانی را بخرید. اما اگر قصد خرید طلا ندارید حتما به این بازار بروید چرا که یکی از تفریحات رایگان اصفهان قدم زدن در همین بازار و تماشای معماری و غرفه‌های طلافروشی و تازه عروس‌دامادهایی است که در حال خرید طلای عروسی هستند چراکه بیشتر اصفهانی برای خرید طلای عروسی به این ببازار مراجعه می‌کنند.

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، نزدیک پارک هشت بهشت

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان بخشی جدایی‌ناپذیر از اصفهان و تاریخ پرفرازونشیب این شهر است. این میدان در گذشته میدان شاه خوانده می‌شد اما بعدا نام آن به میدان امام اصفهان تغییر کرد. یک میدان مستطیل شکل که در هر گوشه آن یک اثر تاریخی به چشم می‌خورد. در میدان نقش جهان قدم بزنید و شاهد معماری زیبای این میدان و بناهای تاریخی آن باشید. یادتان باشد برای بازدید کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع عباسی باید بلیط ورودی تهیه کنید.

آدرس: اصفهان، میدان امام حسین (ع)، خیابان سپاه

بوستان مشاهیر صفوی

بوستان مشاهیر صفوی در پارک سعدی اصفهان واقع شده است. به عبارت دیگر این بوستان در بخش پشتی کاخ عالی قاپو قرار دارد و کسانی که به میدان نقش جهان می‌روند می‌توانند سری هم به این بوستان زیبا بزنند و شاهد سردیس چهره‌های معروفی از دوره صفوی از جمله میرداماد، میرفندرسکی، رضا عباسی، میرعماد و ملاصدرا باشید. به دلیل وجود سردیس‌ها این پارک بوستان مشاهیر صفوی نام گرفته است. بازدید از بوستان مشاهیر صفوی یکی از تفریحات رایگان اصفهان است.

بازار مسگران

اصفهان بازارهای یزبا کم ندارد اما بازار مسگران به این دلیل شهرت دارد که ظروف مسی یکی از سوغاتی‌های اصفهان است. در این بازار چندین غرفه وجود دارد که همگی با ظروف مسی پر شده است و در گوشه کنار این بازار مسسگرانی را خواهید دید که در حال تهیه این ظروف هستند. تماشای این هنرمندان در حال چکش‌کاری و هم‌صحبتی با آن‌ها علاوه‌بر اینکه یکی از تفریحات رایگان اصفهان است می‌تواند تفریحی جذاب باشد.

آدرس: اصفهان، خیابان دروازه دولت، خیابان سپه

تیمچه ملک التجار

اگر به بازار بزگ اصفهان بروید این تیمچه را هم خواهید دید. تیمچه ملک التجار یا سرای ملک التجار در عهد صفوی ساخته شده است و حالا یکی از زیباترین بخش‌های بازار بزرگ اصفهان است. قدم زدن در این سرا و تماشای غرفه‌های آن یکی از تفریحات رایگان شیراز است که پیشنهاد می‌کنیم در برنامه خود بگنجانید. این تیمچه به عنوان یکی از آثار مل ایران ثبت شده است.

آدرس: میدان نقش جهان، بازار قیصریه، تیمچه ملک التجار

پل خواجو

علاوه‌بر سی‌وسه پل زیبا اصفهان پل‌های دیگری هم دارد که از زیبایی و معماری چیزی کم ندارد. پل خواجو یکی از این پل‌هاست. پل خواجو با معماری خاص و کاشی‌کاری‌هایش بسیار شناخته شده است. معمولا یکی از تفریحات مردم اصفهان قدم‌زدن در نزدیکی پل خواجو است. یادتان باشد حتما این مورد از تفریحات رایگان اصفهان را در برنامه گردش‌تان قرار دهید.

آدرس: اصفهان، میدان خواجو

سی‌وسه پل و زاینده‌رود

مگر می‌شود به اصفهان بروید و سری به سی‌وسه پل نزنید؟ جرج کرزن، سیاستمدار انگلیسی در جایی درباره سفر به ایران و بازدید از این پل گفته است: انسان هیچ انتظار ندارد برای دیدن آنچه که روی هم رفته می‌توان آن را باشکوه‌ترین پل دنیا نامید، ناچار به مسافرت به ایران باشد.

سی‌وسه پل پیشینه تاریخی پرفرازونشیبی دارد. این پل در ابتدا با نام پل الله‌وردی‌خان شناخته می‌شد تا اینکه بعدا نام این پل به‌خاطر معماری خاصش که متشکل از سی‌وسه طاق بزرگ است کهتصویر آن در آب زاینده‌ود می‌افتاد، به سی‌وسه پل تغییر یافت. اهالی اصفهان معتقدند بهترین زمان برای بازدید از سی‌وسه‌پل غروب‌ها و شب‌هاست چرا که این پل و زاینده‌رود در شب و با نورپردازی، زیباتر به‌نظر می‌رسد.

آدرس: اصفهان، میدان انقلاب، ابتدای خیابان چهارباغ بالا یا ابتدای خیابان چهارباغ عباسی و میدان انقلاب.

پله‌های رنگی اصفهان

اگر به عکاسی علاقه دارید و همیشه در سفرها دوربین عکاسی همراهتان است و تصاویر زیبا از دوستان و طبیعت مقصد ثبت می‌کنید این مورد از مراکز تفریحی اصفهان را که برای عکاسی بسیار مناسب است از دست ندهید. پله‌های رنگی اصفهان جاییست که این روزها خیلی شناخته شده و حالا لوکیشن عکاسی جوانان و نوجوانان علاقه‌مند است. برای ثبت تصاویر زیبا در اصفهان به پله‌های رنگی باید به خیابان سرداران اصفهان بروید.

آدرس: اصفهان، خیابان سرداران، خیابان مسرور، خیابان آبشار سوم.

خیابان چهارباغ

مگر می‌شود به اصفهان بروید و چهارباغ عباسی را نبینید؟ این خیابان را در گذشته با خیابان شانزلیزه مقایسه می‌کردند. حالا خیابان‌های چهارباغ عباسی، چهارباغ بالا و چهارباغ پایین میزبان گردشگران و اصفهانی‌های خونگرم است. در چهارباغ عباسی می‌توانید به پاساژ افتخار، چهارباغ مال، کاخ جهان‌نما و کاخ هشت بهشت بروید. در چهارباغ پایین اما بقعه شیخ ابومسعود رازی و موزه صلح اصفهان را می‌توانید ببینید. اما چهارباغ بالا به سی‌وسه پلش شهرت دارد که در محل اتصال چهارباغ عباسی به چهارباغ بالا ساخته شده است. برای دیدن سی‌وسه پل باید از چهارباغ بالا عبور کنید. حتما دیدن این خیابان‌های زیبا را در برنامه گردش و تفریحات رایگان اصفهان قرار دهید و لذت ببرید.

بام اصفهان؛ یکی از معروف‌ترین مراکز تفریحی اصفهان

بام اصفهان برای اهالی این شهر یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی است که آخر هفته‌ها معمولا بسیار شلوغ خواهد شد. بام اصفهان یکی از تفریحات رایگان اصفهان است که در پارک کوهستانی صفه واقع شده است. در این پارک خوش بگذرانید و بعد برای عکاسی به بام اصفهان بروید.

آدرس: اصفهان، شهر اصفهان، بلوار شهدای صفه، پارک کوهستانی صفه

پل فلزی اصفهان

شاید جالب باشد که بدانید سی‌وسه پل تنها پلی نیست که بر زاینده رود ساخته شده است. پل فلزی یکی از پل‌هایست که در عهد صفوی بر زاینده‌رود بنا شد و حالا در فصل بهار به یکی از دیدنی‌ترین مراکز تفریحی اصفهان تبدیل می‌شودکه نیاز به تهیه بلیط ورودی هم ندارد. اگر در فصل بهار راهی اصفهان می‌شوید این پل زیبا را که با بوته‌های زیبای گل رز زیباتر شده را از دست ندهید. این‌جا بهترین لوکیشن برای عکاسی بهاری و استفاده از تفریحات رایگان اصفهان است.

آدرس: اصفهان، خیابان شهید بهشتی، روبروی هتل آسمان، پارک پل فلزی.

پارک‌های اصفهان؛ یکی از بهترین تفریحات رایگان اصفهان

همه اصفهان را به هنر و آثار تاریخی آن می‌شناسند اما این شهر زیبا پارک‌های خیلی خوبی هم دارد که همگی از بهترین مراکز تفریحی اصفهان است. در ادامه چند مورداز بهترین پارک‌های اصفهان را معرفی می‌کنیم که گردش و تجربه تفریحات رایگان اصفهان بسیار عالی است.

پارک صفه؛ معروف‌ترین پارک اصفهان

مهم‌ترین و معروف‌ترین پارک اصفهان پارک صفه است که در کنار کوه صفه واقع شده است. این پارک شامل چندین چشمه به نام چشمه گل زرد، چشمه درویش و قلعه شاه‌دژ و چندین غار است. می‌توانید بالا رفتن از کوه صفه و تماشای حیوانات وحشی را در برنامه تفریحات رایگان اصفهان قرار دهید و بدون هیچ هزینه‌ای خوش بگذرانید.

آدرس: اصفهان، بلوار شهدای صفه، بوستان کوهستانی صفه

قمیلشو؛ پارک ملی اصفهان

اصفهان طبیعت و حیات‌وحشی غنی دارد که در پارک ملی قمیشلو به نمایش در آمده. این پارک یکی از نقاط حفاظت شده اصفهان است که در گذشته شکارگاه پادشان بوده است. در این پارک انواع گونه‌های جانوری نگهداری می‌شود از جمله 492 گونه پرنده، 160 گونه پستاندار و 2009 گونه خزنده. همچنین قلعه باستانی قمیشلو، شاه ماهور و قلعه یاور نیز در این منطقه واقع شده است. این پارک را در برنامه گردش و تفریحات رایگان افهان قرار دهید به‌ویژه اگر به طبیعت وحشی علاقه دارید.

آدرس: ۴۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان

بوستان پردیس هنر

بوستان پردیس هنر محیطی آرام و زیبا برای پیاده‌روی و پیک‌نیک خانوادگی یا دوستانه دارد و یکی از بهترین مراکز تفریحی اصفهان به شمار می‌آید. این پارک در نزدیکی زاینده‌رود است و با سازه‌های چوبی معروف به دالان بهشت، آلاچیق‌ها، آبنماها و دریاچه کوچکش میزبان کسانی است که به دنبال یک تفریح کم‌هزینه هستند. پیشنهاد می‌کنیم قدم زدن در این بوستان زیبا را در فهرست تفریحات رایگان اصفهان قرار دهید.

آدرس: اصفهان، کوله پارچه، خیابان آبشار سوم

پاساژگردی؛ یکی از تفریحات رایگان اصفهان

پاساژگردی و تماشای ویترین فروشگاه‌ها می‌تواند سفرتان را لذت‌بخش‌تر کند. اگر قصد خرید در اصفهان ندارید اشکالی ندارد، به پاساژهای برتر این شهر بروید و فقط ویترین‌ها را تماشا کنید. انواع لباس، لوازم خانگی و لوازم شخصی در این پاساژها پیدا می‌شود. پس این مورد از تفریحات رایگان اصفهان را از دست ندهید. در ادامه به چند مورد از پاساژهای اصفهان می‌پردازیم.

سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر را به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید اصفهان می‌شناسند. این مرکز خرید شامل یک شهربازی، سالن اسکواش، فودکورت، رستوران، کافه و پارکینگ طبقاتی است. شاید جالب باشد که بدانید شهربازی سیتی سنتر یکی از بزرگترین شهربازی‌های خاورمیانه است.

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید دستجردی، روبه‌روی ورودی جنوبی سپاهان شهر.

مجتمع پارک اصفهان

مجتمع پارک یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید اصفهان است که سال‌ها میزبان مسافران زیادی بوده است. این مرکز خرید شامل محوطه سبز، 400 فروشگاه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه و رستوران است. در این مرکز خرید می‌توانید فروشگاه‌های طلا و جواهر، لباس، کیف، کفش و لوازم شخصی و خانگی را ببینید. پس می‌توانید این مرکز خرید را در دسته تفریحات رایگان اصفهان قرار دهید و از تماشای فروشگاه‌های مختلف لذت ببرید.

آدرس: اصفهان، چهار باغ بالا، بین صنیع زاده و کاخ سعادت آباد

مرکز خرید عالی قاپو

شاید عجیب باشد اما یک مرکز خرید به نام عالی قاپو در اصفهان وجود دارد که با امکانات خوبش به اهالی اصفهان و مسافران زیادی خدمت‌رسانی می‌کند. این مرکز خرید شامل پارکینگ اختصاصی، سرویس بهداشتی، فروشگاه‌های متنوع، کافه و رستوران است. اگر قصد دارید یکی از تفریحات رایگان اصفهان را امتحان کنید مرکز خرید عالی قاپو را در لیست خود قرار دهید.

آدرس: اصفهان، شمس آبادی، کوالالامپور، بین امام حسین و زنبق

سخن پایانی

همیشه قرار نیست برای خوشگذرانی در طول سفر هزینه‌های زیادی پرداخت، فقط لازم است با تفریحات رایگان مقصد آشنا باشید. در این مقاله با تفریحات رایگان اصفهان آشنا شدیم که می‌تواند گزینه‌های خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان به اصفهان باشد.

کدخبر: 988720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟