علائم روی وسایل پلاستیکی را بشناس + عکس

به گزارش رکنا، ازجمله نمادهای مربوط به بازیافت ممکن است نشانه های دیگری را نیز روی مواد ساخته شده از پلاستیک ببینید. این نشانه ها به ما کمک می کنند تا ماده پلاستیکی مورد نظر را در شرایط مناسب نگهداری کنیم تا از نظر بهداشتی مشکلی پیش نیاید. علائم روی ظروف پلاستیکی را معرفی می کنیم.

پرکاربردترین این نشانه ها عبارتند از:

نماد گیلاس و چنگال نشان می ‌دهد که ظروف مورد نظر به ‌طورمعین و خاصی برای نگهداری مواد غذایی ساخته شده.

نماد گیلاس و چنگال

نماد با سه خط موجی ‌شکل (نشان ‌دهنده تابش مایکروویو) تعیین می‌ کند که ظرف مورد نظر را می ‌توان داخل مایکروویو حرارت دهید.

نماد با سه خط موجی

ظروف پلاستیکی را همان ‌قدر که نباید در صورت بی‌هوا بودن در داخل مایکروویو گرم کرد در فریزر هم نمی‌توان گذاشت. در بین ظروف پلاستیکی تنها آن هایی را می ‌توانید برای نگهداری غذا در یخچال یا فریزر استفاده کنید که حامل نشان برفی‌ شکل زیر بطری باشند.

نماد برف

در نماد زیر، عدد بالای کسر بیشترین مقدار و عدد پایین کمترین مقدار دمای قابل ‌تحمل برای ظروف مورد نظر را نشان می ‌دهد.

نماد کسری

نماد زیر نشان می دهد که ظروف پلاستیکی شما قابلیت قرارگرفتن  در ماشین ظرفشویی را دارد. اگر ظروف مد نظر از این علامت برخوردار بود، بهتر است که در طبقه بالای ماشین ظرف ‌شویی شسته شود به دلیل اینکه اگر ظروف پلاستیکی را در طبقه پایین بچینید ممکن است بر اثر حرارت المنت آب شوند.

نماد ماشین ظرف _شویی

BPA (بیسفنول آ) نوعی ماده شیمیایی صنعتی است که به ‌ویژه در تولید محصولات پلاستیکی از جنس پلی ‌کربنات کاربرد دارد.

BPA

گفته می ‌شود که BPA می ‌تواند از طریق ظروف به ماده غذایی یا نوشیدنی درون ظرف راه پیدا کند. در صورت مواجه و جذب مکرر بدن با این ماده شیمیایی اتفاق خوبی پیش نمی افتد و با عوارض احتمالی مختلفی خصوصا برای رده سنی کودکان در ارتباط است. از این ‌رو ظروف پلاستیکی فاقد BPA گزینه ی کم ‌خطرتری برای سلامت بدن به ‌شمار می ‌روند.

کدخبر: 990243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟