خوابیدن کودک در شلوغی خوب است؟

به گزارش رکنا، بسیاری از والدین که کودک دارند به دلایلی گاهی اوقات پیش می آید که مجبور می شوند کودک شان را در شلوغی ب خواب انند. باید بگوییم وقتی کودک خوابیده است مجبور نیستید همه جای خانه را ساکت و آرام نگه دارید. چون محیط رحم محیطی پر سر و صداست و نوزادانی که تازه به دنیا آمده اند به سر و صدا عادت دارند پس عادت خوابیدن در سر و صدا می تواند در زندگی اجتماعی او در آینده نیز مفید باشد. سعی کنید در حالی که بچه خواب است در اتاقی دیگر به اقداماتی مانند جاروبرقی کشیدن و شستن ظرف ها بپردازید. بگذارید عادت خوابیدن در سر و صدا در او باقی بماند.

هیچ شکی در این که یک برنامه منظم خواب می تواند به کودک بفهماند که زمان خواب فرا رسیده است، وجود ندارد. یک برنامه خواب منظم برای نوزادتان تنظیم و به آن عمل کنید.صدای متناوب ایجاد کنید؛ در رحم مادر، جنین به شنیدن صداهای متناوب مانند صدای نفس یا تپش قلب مادر عادت می کند بنا براین بعضی از نوزادان با شنیدن صدای دستگاه تهویه و به طور کلی لوازمی که صدای متناوب تولید می کنند، بهتر به خواب می روند.

لالایی بخوانید:

لالایی خواندن به طور کلی یک روش بسیار عالی برای آرام کردن کودک خواب آلود است و لالایی خواندن به کاهش استرس هم کمک می کند.

کدخبر: 947305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟