آیا امکان خرید بورسیه تحصیلی روسیه وجود دارد؟

 

یکی از نکات مهم درباره تحصیل در روسیه امکان تحصیل رایگان به صورت بورسیه روسیه است. دانشجویان خارجی این امکان را دارند که در روسیه به صورت رایگان تحصیل کنند. به همین علت بحث خرید بورسیه تحصیلی روسیه نیز بازار داغی پیدا کرده است. ما در این مقاله تصمیم داریم بررسی کنیم که اصلا چیزی به نام خرید بورسیه روسیه وجود دارد؟ اگر هست ایا خرید بورس تحصیلی روسیه قانونی است؟ و چه مشکلات و عواقبی را ممکن است این امر برای دانشجو به همراه داشته باشد.

بورسیه تحصیلی روسیه

همانطور که در بالا اشاره شد همه ساله کشور روسیه به دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی اهدا می کند. دانشجویان خارجی در رشته های مختلف می توانند در روسیه به صورت رایگان تحصیل کنند. کانالهای مختلفی برای گرفتن بورسیه تحصیلی روسیه وجود دارد که اگر به طور کلی بیان کنیم سه کانال گرفتن بورسیه هست که اکثر دانشجویان از یکی از این راه ها بورسیه دریافت می کنند.

بورسیه دولتی روسیه

معروفترین و راحت ترین راه گرفتن بورسیه روسیه گرفتن بورس از طریق بورس دول است که در این روش هر سال دولت روسیه به حدود 30 هزار دانشجوی خارجی در رشته ها و مقاطع مختلف بورسیه می دهد. نکات مهم در مورد این بورسیه این است که تقربا در همه رشته ها در این روش تحصیل به زبان روسی می باشد. اما همانطور که گفتیم در هر رشته و هر مقطع دانشگاهی امکان گرفتن بورسیه وجود دارد.

روش ثبت نام بورسیه دولتی روسیه

جهت دریافت بورسیه دولتی روسیه شما ابتدا باید در وبسایت وزارت علوم روسیه مخصوص ثبت نام بورسیه ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام و بارگزاری مدارک پرونده شما توسط بخش خانه روسیه در ایران مورد بررسی قرار می یگرد. بعد از آن شما به صورت آنلاین یا حضوری به سفارت دعوت می شود جهت مصاحبه. بعد از انجام مصاحبه پرونده شما بررسی می شود و در صورتی که در لیست قبول شدگان مرحله اول باشید مدارک شما به دانشگاه انتخابی ارسال و بعد از تایید نهایی روسیه بورسیه به شما می دهد و تمام دوره تحصیل خود را به صورت رایگان در این کشور سپری می کنید. اطلاعات کاملتر و نحوه ثبت نام بروسیه روسیه در سایت روس دانش موجود است.

نکات اول : همانطور که اشاره شد تحصیل به زبان روسی است و در صورتی که شما آشنایی به زبان روسی نداشته باشید ابتدا یک سال دوره پادفک زبان روسی به صورت رایگان به شما آموزش داده می شود و بعد از آن وارد کورس اصلی دانشگاه می شوید

نکته دوم: بورس دولتی روسیه تعهد آور نیست و بعد از فارغ التحصیلی به شما مدرک ارائه شده و شما آزاد هستید در هر کجا و هر کشوری که تمایل دارید مشغول به کار شوید.

بورسیه روسیه اپن دورز

بورسیه اپن دورز روسیه

یکی دیگر از راه های گرفتن بروسیه روسیه روش اپن دوره است. در این روش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در بعضی رشته های می توانند در روسیه به صورت رایگان تحصیل کنند. جهت دریافت این بورسیه شما باید در سایت اپن دورز ثبت نام کنید. بعد از تایید مدارک از شما آزمون گرفته می شود و در صورت قبولی در آزمون بورسیه به شما تعلق می گیرد.

نکته اول: در این روش در مقطع کارشناسی یا پزشکی و دندانپزشکی امکان گرفتن بورسیه نیست.

نکته دوم: امکان گرفتن بورسیه به زبان انگلسی نیز در این روش وجود دارد

نکته سوم: فقط در چند رشته خاص امکان گرفتن بورسیه اپن دورز وجود دارد.

بورسیه مستقیم دانشگاه روسیه

راه سوم گرفتن بورسیه در روسیه این است که شما مستقیم در بعضی از دانشگاه ها درخواست بورسیه دهید. مدارک شما در خود دانشگاه مستقیم بررسی می شود و در صورت قبولی مستقیم از خود دانشگاه به شما بورسیه اهدا می شود. بسته به سیاست خود دانشگاه هر دانشگاه هر سال به تعدادی افراد متقاضی در بعضی از رشته ها به دانشجویان خارجی بورسیه می دهد.

نکه یک: بسته به تصمیم دانشگاه شما می توانید به زبان روسی یا انگلیسی تحصیل کنید

نکته دو: بسته به سیاست خود دانشگاه امکان تحصیل به صورت رایگان در بعضی از رشته ها و مقاطع وجود دارد.

بورسیه پزشکی روسیه

خرید بورسیه تحصیلی روسیه

روشهای فوق که اشاره شد تماما به صورت رایگان بوده و شما بابت دریافت این بورسیه هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. اما در چند سال اخیر موضوعی تحت عنوان خرید بورسیه تحصیلی روسیه خیلی رونق گرفته است. در این روش دانشجو به پرداخت هزینه (معمولا خیلی بالا) به افراد و واسطه ها به صورت غیر قانونی و خارج از روال قانونی بورسیه روسیه را دریافت می کند

آیا خرید بورسیه روسیه قانونی است؟

خیرد خرید بورسیه کاملا غیر قانونی است. قانونا دانشجو باید دریافت بورسیه به هیچ عنوان نباید هزینه ای پرداخت کند. دریافت هر گونه پول بابت خرید بورسیه تحصیلی روسیه کاملا غیر قانونی است و در صورت اثبات هم برای خریدار و هم فروشنده پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

آیا خرید بورسیه روسیه امکان پذیر است؟

همانطور که در بالا اشاره شد خرید بورسیه غیر قانونی است. اما این به این معنی نیست که شدنی نیست. هر سال تعداد قابل توجهی دانشجو با خرید بورسیه روسیه به صورت غیر قانونی وارد دانشگاه می شوند و حتی فارغ التحصیل هم می شوند.

قیمت بورسیه تحصیلی روسیه چند است؟

بسته به این که شما تصمیم به تحصیل در چه رشته و چه دانشگاهی را داشته باشید قیمت خرید بین 10 تا 30 هزار دلار می باشد.

خرید بورسیه تحصیل روسیه چه مشکلاتی را به همراه دارد:

در اینجا باید به چند مورد از خطرات خرید بورسیه اشاره کرد تا اگر کسی تصمیم به خرید بورسیه را دارد از قبل با خطرات احتمالی آشنا شود.

اول این که گفتیم این کار غیر قانونی است و در صورت اثبات برای خود دانشجو نیز مشکل به همراه دارد

دوم واسطه هایی هستند که فقط پول دانشجو را می گیرند و عملا هیچ کاری انجام نمی دهند. هر سال تعداد زیادی دانشجو به امید خرید بورسیه روسیه مبالغ زیادی را به کلاهبرداران می دهند

سوم این که در صورت این که در حین تحصیل متوجه شوند شما بورسیه را به صورت غیر قانونی خریداری کرده اید شما از دانشگاه اخراج می شود و هم پول شما و هم زمان و انرژی شما از بین می رود.

نکته آخر در مورد خرید بورسیه روسیه

اینجانب مهدی فراشیانی به عنوان مدیر عامل موسسه روس دانش چندین سال هست که در روسیه در حوزه تحصیل فعالیت دارم و خود بنده به صورت قانونی از بورسیه تحصیلی روسیه استفاده کرده ام به شما پیشنهاد می کنم به دنبال خرید بورسیه نباشید. این کار رسیک بسیار زیادی به همراه دارد. و با توجه به سوالات متعددی که از ما می شود در مورد خرید بورسیه مشخصا اعلام می کنم که موسسه روس دانش به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی خرید و فروش بورسیه روسیه را انجام نمی دهد. اگر شخص یا شرکتی به عنوان نماینده این موسسه چنین چیزی را اعلام کرد به هیچ عنوان نپذیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در روسیه و راه های گرفتن بورسیه رایگان روسیه می توانید با موسسه روس دانش تماس بگیرید. 

شما به صورت قانونی می توانید در وبسایت های مشخص که وزارت علوم روسیه مشخص کرده در بورسیه این کشور به صورت کامل رایگان شرکت کنید.

کدخبر: 987951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟