هورمون مرغ را بگیر!

به گزارش رکنا، مرغی که هورمونی شده باشد برای سلامت بدن بسیار ضرر دارد. برای حل مشکل هورمون مرغ به شکل زیر عمل کنید.

مرغ را با مقداری آب سرد به مدت 5 دقیقه بجوشانید. آب کدر رنگی همراه با لردی روی قابلمه را می گیرد. این آب کدر و لرد همان آمپول های هورمونی هستند که به مرغ می زنند. حالا مرغ را بشویید تا آن لردها پاک شود و قابلمه را مجدد بشویید تا آن لردها پاک شود و قابلمه را مجدد شسته و مرغ را همراه با پیاز و هویج بپزید.

ساده‌ترین روش نابودی هورمون گوشت مرغ

دغدغه بسیاری از ما برای از بین بردن هورمون گوشت مرغ، به یک باور عمومی برمی‌گردد. بسیاری از ما معتقدیم تولیدکنندگان طیور از هورمون‌ها برای رشد سریع‌تر جوجه‌های گوشتی و تولید بیشتر گوشت مرغ استفاده می‌کنند. گرچه برخی می‌گویند این باور در حد یک افسانه است، اما احتیاط شرط عقل است. برای همین باید با انتخاب روش طبخ مرغ برای از بین بردن هورمون و آنتی بیوتیک، از این دغدغه رها شد.

در بلاگ اسنپ مارکت رسپی‌های مختلفی برای طبخ مرغ وجود دارد. با ‌این‌ وجود، قبل از تست هر کدام از آن‌ها، می‌توانید با مواردی که در ادامه مطلب به عنوان راهکار از بین بردن هورمون مرغ ذکر شده است، غذایی لذیذ و سالم برای خود بپزید.

برای از بین بردن هورمون گوشت مرغ، دنبال یک رسپی محرمانه و خاص نباشید. با مواد اولیه‌ای که در هر خانه‌ای وجود دارد، به‌راحتی‌ می‌توانید این کار را انجام دهید. دو روش زیر برای از بین بردن آنتی‌بیوتیک هم کاربردی است که برای جلوگیری از بیماری به مرغ تزریق می‌شود.

جوشاندن مرغ قبل از پختن؛ یک راهکار موفق

ساده‌ترین روش طبخ مرغ برای از بین بردن هورمون و آنتی بیوتیک، جوشاندن آن قبل از پختن است. برای این کار، مرغ را داخل آب جوش بیندازید و فرصت دهید تا حدود ۵ دقیقه بجوشد. کمی لِرد روی آب جمع می‌شود و آب کدر خواهد شد. این کدرشدن آب و لِردها، نشانه‌ای اصلی از هورمونی‌بودن مرغ است.

بعد از این کار، لازم است برای از بین بردن هورمون گوشت مرغ، آن را زیر شیر آب بگیرید تا لِردها از گوشت مرغ جدا شوند. همچنین قابلمه‌ای که مرغ را در آن جوشانده‌اید کاملا بشویید تا از لِردها پاک شود. بعد از این کار، مرغ برای طبخ هر نوع غذایی آماده است.

استفاده از سبزیجات و صیفی‌‌جات؛ قاتل هورمون

چطور هورمون مرغ را بگیریم؟ جواب ساده است؛ از سبزیجات و صیفی‌‌جات استفاده کنید. موادی همچون هویج و پیاز در روش طبخ مرغ برای از بین بردن هورمون و آنتی بیوتیک نقش مهمی دارند.

برای این کار، در آب جوش چند عدد هویج و پیاز بریزید و اجازه دهید مرغ چند دقیقه با این مواد بجوشد. بافت خاص هویج و پیاز، مانند یک اسفنج جاذب برای مواد مضر مرغ است. البته اگر دوست دارید خوراک مرغ با هویج درست کنید، بهتر است کمی بیشتر از همیشه هویج بخرید! هویج‌های استفاده‌شده برای از بین بردن هورمون گوشت مرغ قابل خوردن نیستند و باید دور انداخته شوند.

کدخبر: 846085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟