انار به تنهایی یک داروخانه است

به گزارش رکنا، به این دانه‌های سرخ با آن قلب سفیدشان نگاه کنید؟ زیبایی و نظم بی‌نظیرشان هوش از سر انسان می‌برد. یاقوت‌های سرخی که به قول آقای رحماندوست، دسته به دسته با نظم و ترتیب یک جا نشسته‌اند. باورتان نمی‌شود همین دانه‌ها چقدر خاصیت دارند.

خواص انار مانند دانه‌هایش بی‌شمار است. یاقوت‌های بی‌نظیر انار برای قلب مفید هستند و درد معده را خوب می‌کنند. همچنین پیری را به تأخیر می‌اندازند و سرطان را از جان شما دور می‌کنند. یکی دیگر از بزرگ‌ترین فواید انار، خاصیت لاغرکنندگی آن است و در بسیاری از رژیم‌های غذایی کاهش وزن توصیه می‌شود. همچنین در فصل پاییز و زمستان، علاوه بر مرکبات، انار برای سرماخوردگی نیز بسیار مفید وموثر است و توصیه می‌کنیم در برنامه غذایی هفتگی خود حتما آن را بگنجانید. با ما باشید تا گوشه‌ای از خواص شگفت انگیز انار را بررسی کنیم هرچند که بسیاری از خواص مهم این میوه‌ بهشتی همچنان بر اهالی علم ناشناخته مانده است. 

ارزش تغذیه‌ای انار

انار کالری و چربی کمی دارد اما فیبر، ویتامین و مواد معدنی بالایی دارد. انار با حمایت از بسیاری از جنبه‌های سلامت، از ایمنی گرفته تا سلامت مغز، ارزش افزودن به برنامه غذایی را دارد. در یک میوه انار متوسط ​​(۲۸۲ گرم) این مواد مغذی وجود دارد: کالری: ۲۳۴ پروتئین: ۴.۷ گرم چربی: ۳.۳ گرم کربوهیدرات: ۵۲ گرم شکر: ۳۸.۶ گرم فیبر: ۱۱.۳ گرم کلسیم: ۲۸۲ میلی گرم یا ۲ درصد از ارزش روزانه (DV) آهن: ۰.۸۵ میلی گرم یا ۵ درصد از DV منیزیم: ۳۳.۸ میلی گرم یا ۸ درصد از DV فسفر: ۱۰۲ میلی گرم یا ۸ درصد DV پتاسیم: ۶۶۶ میلی گرم یا ۱۳ درصد از DV ویتامین C: ۲۸.۸ میلی گرم یا ۳۲ درصد از DV فولات (ویتامین B9): ۱۰۷ میکروگرم یا ۲۷ درصد از DV

طبع انار چگونه است؟

طبع انار به طور کلی طبع انار سرد و خشک است و اگر سرد مزاج هستید باید انار را با مصلحات آن که گلاب و گلپر است مصرف کنید. گلپر و گلاب هر دو طبع گرم دارند و بهترین مصلح برای طبع سرد و خشک انار به شمار می‌روند. همچنین انار شیرین و انار ترش مصلح همدیگر هستند. پس بهتر است در یک کاسه چندین انار را دانه دانه کرده و با هم مخلوط و سپس مصرف کنید. با وجود این انار میوه‌ ای است که انواع مزه آن نیز طبع‌های متفاوتی دارد. به عنوان مثال: طبع انار شیرین، معتدل است. این نوع انار نیروی جنسی را افزایش می‌دهد. چون رگ‌ها را باز کرده و خون‌رسانی بهتری به عروق صورت می‌گیرد. طبع این انار‌ها خنک است و به همین دلیل برای کبد را بسیار مفید است و از آن جا که خون را تصفیه می‌کند، رنگ چهره را هم باز می‌کند. طبع انار ترش، سرد و خشک است. انار ترش ادرارآور است و حرارت معده و خون را نیز فرو می‌نشاند. طبع انار ملس یا ترش و شیرین، معتدل است. انار ملس برای فرونشاندن حرارت صفرا بسیار مناسب است.

فواید انار

با وجود این همه خواص متنوعی که انار دارد، باید بگوییم میوه‌ای است مناسب برای پیشگیری و کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها: انار برای سرماخوردگی ویتامین C موجود در انار برای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی بسیار مفید و موثر است. همچنین انار به دلیل داشتن سطح آنتی اکسیدان بسیار بالا به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند. به همین دلیل خوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند، توصیه می‌شود . انار برای سرماخوردگی مفید است زیرا ویتامین C موجود در آن بسیار زیاد است. انار برای سرماخوردگی مفید است زیرا ویتامین C موجود در آن بسیار زیاد است. با پختن انار یک آنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می‌آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما‌خوردگی مانند گلو درد ، گوش درد وعفونت‌های ریه‌ها را ترمیم و درمان می‌کند.

طرز پخت آنتی بیوتیک انار

طرز پخت و تهیه این آنتی‌بیوتیک طبیعی به این صورت است: یک عدد انار را روی حرارت خیلی کم قرار دهید تا آهسته به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد و پخته شود. دقت کنید نسوزد. برای همین گاهی آن را بچرخانید. انار پخته را شب قبل ازخواب باید میل کنید و بعد از آن چیزی نخورید. مقابله با سرطان انار حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بسیار زیادی است که برای جنگ با سرطان فوق‌العاده عمل می‌کنند. از این‌ها بگذریم این میوه‌ خوش آب و رنگ از پیشروی سرطان در بدن نیز جلوگیری می‌کند. واقعیت چنین است که خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. انار از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. این میوه‌‌ بهشتی برای مقابله با سرطان سینه، پروستات، و کولون بسیار مفید است. چرا که هورمون‌های استروژن را تنظیم می‌کند. علاوه بر این سرشار از ایزوفلاون (نوعی استروژن گیاهی دارای ساختاری مشابه با استروژن زنان) نیز هست که به کاهش سلول‌های سرطانی کمک زیادی می‌کند. اگر برای صبحانه یک لیوان آب انار میل کنید خدمت بزرگی به سلامتی خود می‌کنید.

خداحافظی با آلزایمر

مصرف منظم این میوه سبب جلوگیری از آسیب‌های عصبی می‌شود. هنوز پژوهش‌های جامع و دقیقی در این رابطه انجام نشده، اما به نظر می‌رسد که تأثیر آنتی‌اکسیدانی آن، از سیستم عصبی در برابر آسیب‌های پیری حفاظت می‌کند. به این ترتیب از ابتلا به بیماری آلزایمر نیز پیشگیری می‌کند. مصرف منظم انار سبب جلوگیری از آسیب‌های عصبی و آلزایمر می‌شود.  سلامت قلب و عروق مصرف انار میزان چربی بد و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد و باعث بهبود جریان خون می‌شود. این خواص، ناشی از وجود فلاوونوئیدهای آن است که آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی محسوب می‌شوند. برای کاهش چربی خون‌تان روزانه یک لیوان آب انار میل کنید.

فایده دانه های انار

البته مصرف دانه‌های انار نیز به همین میزان موثر است. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که عصاره انار، استرس اکسیداتیو، التهاب در شریان‌ها و فشار خون را کاهش می‌دهد و به مبارزه با تصلب شرایین کمک می‌کند – تجمع پلاک در شریان‌ها که می‌تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود. در یک مطالعه انسانی، به افراد مبتلا به بیماری قلبی روزانه ۱ فنجان (۲۲۰میلی لیتر) آب انار به مدت ۵ روز داده شد. آب انار به طور قابل توجهی دفعات و شدت درد قفسه سینه کاهش داده که نشانگر اثر محافظتی بر سلامت قلب است. 

ضد‌سرفه‌ طبیعی

انار دارای میزان زیادی ویتامین B6 می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به دیگر خاصیت‌های انار، ضدالتهاب بودن، خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی‌اش را نیز اضافه کنید. از این رو برای سرفه‌هایی که همچنان ادامه دارند، عالی است. هر روز دو مرتبه با آب انار، گلو را غرغره کنید. این میوه حتی برای لثه هم مفید است. 

مقابله با مشکلات گوارشی

از زمان قدیم انار را برای مقابله با مشکلات گوارشی استفاده می‌کردند. فیبرهای موجود در این میوه و به‌ خصوص خواص ضدباکتریایی، ضد ویروسی و ضدالتهابی آن برای سیستم گوارش بدن بسیار مفید است. اگر از مشکلاتی مانند نفخ، اسهال، سنگینی معده رنج می‌برید و به راحتی نمی‌توانید غذاها را هضم کنید، به سراغ انار بروید. تحقیقات نشان می‌دهد که سلامت دستگاه گوارش، که عمدتاً توسط باکتری‌های روده تعیین می‌شود به شدت با سلامت کلی مرتبط است. به این ترتیب، حمایت از سلامت دستگاه گوارش شما مهم است و انار می‌تواند بخشی از این تلاش باشد. انار می‌تواند سطوح باکتری‌های مفید روده، از جمله بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس را افزایش دهد.

پوست زیبا و شفاف با انار

انار تأثیر زیادی روی شفاف شدن پوست دارد. آنتی‌اکسیدان بالای این میوه پیری را از پوست شما دور می‌کند. امروزه از خواص این میوه در تهیه‌ محصولات آرایشی نیز بیشتر استفاده می‌شود. به عقیده‌ متخصصان در فیبرهای پوست تأثیر می‌گذارد و خاصیت ارتجاعی آن‌ها را بالا می‌برد. البته توجه داشته باشید ۸۰ درصد تأثیر مثبت این میوه روی پوست از طریق مصرف آن و نه از راه استفاده‌ خارجی به دست می‌آید. توصیه می کنیم برای کمرنگ کردن لکه‌های قهوه‌ای روی پوست، آب انار را با کمی‌ روغن زیتون مخلوط کرده و روی پوست بمالید. آب انار برای پوست بسیار مناسب است و به قسمت‌های عمیق پوست نفوذ و موجب هیدراسیون (آبرسانی) قوی می‌شود. با فشردن دانه‌های آن بر روی پوست می‌توان پوست را لایه برداری کرد. انار تأثیر زیادی روی شفاف شدن پوست دارد.

برخی از دیگر فواید انار برای پوست عبارت است از: بازسازی بافت سلولی: نه تنها انار ضد التهاب است بلکه میزان بالایی از اسید‌های چرب ضروری دارد که به طور خارق‌العاده‌ای موجب تحریک سلول‌های پوستی و بازسازی آن‌ها می‌شود. قدرت ضد پیری: لایه‌های بیرونی پوست از کلاژن و فیبرهای الاستیک تشکیل شده است. چین و چروک‌ها به دلیل کاهش میزان کلاژن، الاستیک و ویتامین ث ایجاد می‌شوند. یک عدد انار ۴۸ درصد ویتامین ث روزانه را تامین می‌کند.  گنجینه‌ آنتی‌اکسیدان‌ها تمام میوه‌های قرمز رنگ حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و انار در رأس همه‌ این میوه‌ها قرار دارد. آنتی‌اکسیدان‌های این میوه حتی بیشتر از چای سفید است. این میزان آنتی‌اکسیدان بالا این شایستگی را به انار می‌دهد که جایگاه ثابتی در سبد میوه‌تان داشته باشد.

با مصرف روزی یک انار، باک آنتی‌اکسیدانتان را پر کنید. انار همچنین سرشار از ویتامین‌های B5، B6، ویتامین C و مس است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به محافظت از سلول‌های بدن شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد همیشه در بدن شما وجود دارند، اما وجود بیش از حد آن‌ها می‌تواند مضر باشد و به تعدادی از بیماری‌های مزمن کمک کند. دریافت آنتی اکسیدان‌ها از سبزیجات و میوه‌هایی مانند انار یک راه عالی برای حمایت از سلامت کلی و کمک به پیشگیری از بیماری است. درمان بیماری‌های التهابی نتایج پژوهشی جدید نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در پوست و میوه انار به دلیل خواص ضدالتهابی، برای مقابله با آلزایمر و پارکینسون مفید است.

گروهی از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه‌ «هادرسفیلد» در این پژوهش دریافتند وجود این ترکیب ضدالتهابی در انار روزنه‌ای در بررسی‌های جدید خواهد بود تا بتوان به کمک آن، این دو بیماری ناتوان‌کننده را ریشه‌کن کرد. بنابر اطلاعات جمع‌آوری شده در مرکز بین‌المللی بیماری آلزایمر تا سال ۲۰۵۰ میلادی شمار مبتلایان به زوال عقل سه برابر خواهد شد. اکنون متخصصان این دانشگاه ترکیبی را در میوه و پوست انار مشاهده کردند که می‌تواند مانع از التهاب سلول‌های مغزی شود.

دکتر «الیومایوکان اولاجید»، متخصص ارشد این مطالعه و تیم تحقیقاتی‌اش به بررسی خاصیت ضدالتهابی این میوه پرداخته و ترکیب موجود در آن را روی سلول‌های مغزی موش‌ها آزمایش کردند. همچنین آنان به بررسی رابطه بین این ترکیب و هر گونه نشانه‌ای از التهاب در سلول‌های مغزی این حیوانات پرداختند. به گزارش مدیکال دیلی، به گفته این متخصصان ترکیب موجود در انار حاکی از کاهش سطح التهاب در سلول‌های مغزی موش‌ها بود. هرچند پیش از آغاز آزمایش‌ها روی نمونه‌های انسانی، باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.

التهاب کوتاه‌مدت یک پاسخ طبیعی بدن، به عفونت و آسیب است. با این حال، التهاب مزمن در صورت درمان نشدن، می‌تواند مشکل‌ساز باشد. هنگامی که التهاب مورد توجه قرار نگیرد، می‌تواند منجر به بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، سرطان و بیماری آلزایمر شود. یکی از خواص انار درمان بیماری‌های التهابی است. یکی از خواص انار درمان بیماری‌های التهابی است.

سلامت ادرار

مطالعات آزمایشگاهی و انسانی نشان داده‌اند که عصاره انار به کاهش تشکیل سنگ کلیه کمک می‌کند، مزیتی که عمدتاً به فعالیت آنتی اکسیدانی آن نسبت داده می‌شود. در یک مطالعه، به بزرگسالان ۱۸ تا ۷۰ ساله که سنگ کلیه را تجربه می‌کردند، ۱۰۰۰ میلی گرم عصاره انار به مدت ۹۰ روز داده شد. مشخص شد که این میوه، به مهار مکانیسم تشکیل سنگ در بدن کمک می‌کند.  ضد میکروب ترکیبات انار به مبارزه با میکروارگانیسم‌های مضر مانند انواع خاصی از باکتری‌ها، قارچ‌ها و مخمرها کمک می‌کند. برای مثال، مطالعات نشان می‌دهند که دانه‌های انار با هدف قرار دادن میکروب‌های دهانی که می‌توانند در صورت رشد بیش از حد مشکل‌ساز شوند، از سلامت دهان محافظت کنند – مانند میکروب‌هایی که باعث بوی بد دهان یا پوسیدگی دندان می‌شوند. یک مطالعه نشان داد که ترکیبات انار همچنین دارای اثرات ضد باکتریایی علیه لیستریا مونوسیتوژنز است (باکتری موجود در محیط‌های مرطوب که در صورت مصرف می‌تواند باعث بیماری شدید شود.)

افزایش‌دهنده استقامت در ورزش

پلی فنول‌های موجود در انار استقامت در هنگام ورزش را افزایش می‌دهند، یعنی مدت زمانی که می‌توانید قبل از خستگی در یک فعالیت بدنی شرکت کنید. یک مطالعه انسانی نشان داد که مصرف تنها ۱ گرم عصاره انار ۳۰ دقیقه قبل از دویدن، زمان خستگی را تا ۱۲ درصد افزایش می‌دهد. سایر تحقیقات انسانی نشان داده‌اند که مکمل‌های انار، پتانسیل بهبود استقامت ورزش و ریکاوری عضلات را دارند.

بهبود عملکرد مغز

انار حاوی ترکیباتی به نام الاژیتانین است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند و التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. به این ترتیب، انار مزایای محافظتی برای مغز شما در برابر شرایطی که تحت تأثیر التهاب و استرس اکسیداتیو هستند، ارائه می‌دهد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که الاژیتانین‌ها ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو و افزایش بقای سلول‌های مغز به محافظت از مغز در برابر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک کنند. از فواید انار می‌توان به محافظت از مغز در برابر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون اشاره کرد.

خواص انار برای لاغری

متخصصان تغذیه به این دلایل، انار را در رژیم‌های لاغری توصیه می‌کنند: سرشار از فیبر انار مانند هر میوه و گیاه دیگری، سرشار از فیبر است که به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند. کاهش دهنده‌ اشتها اعتقاد بر این است که انار نه تنها احساس سیری را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند طعم غذایی که می‌خورید را نیز بهبود بخشد. یک مطالعه گروهی از داوطلبان را که مکمل عصاره انار دریافت کردند در مقابل گروه دارونما مورد آزمایش قرار داد. محققان دریافتند که گروه اولیه‌ای که مکمل‌ها را مصرف کردند، 22 درصد غذای کمتری نسبت به گروه دارونما خوردند و ادعا کردند که غذا طعم بهتری داشت.

انار سرشار از پلی فنول

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که پلی‌فنول‌ها با باکتری‌های روده برای کمک به افزایش متابولیسم، به کاهش وزن کمک می‌کنند. انار دارای میزان بالایی پلی فنول است. پلی‌فنول‌ها دارای خواص طبیعی ضدچاقی هستند مانند: تحریک تولید گرما و مصرف انرژی افزایش لیپولیز، در نتیجه شکستن بافت‌های چربی و کاهش حجم آنها القای اکسیداسیون b، که سپس سلول‌های چربی را تجزیه می‌کند هم آب انار و هم پوست انار دارای مقادیر زیادی پلی فنول هستند که آن را به منبع کاملی از این ریزمغذی مفید تبدیل می‌کند.

هم آب انار و هم پوست انار دارای مقادیر زیادی پلی فنول هستند هم آب انار و هم پوست انار دارای مقادیر زیادی پلی فنول هستند.

جلوگیری از افزایش قند خون

یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف منظم آب انار به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می‌کند. کاهش گلوکز و بهبود سطح انسولین موجود در افراد سالم، پس از نوشیدن یک لیوان آب انار نشان می‌دهد که کارایی آن در حفظ سطح قند خون ممکن است به جلوگیری از هوس غذایی نیز کمک کند. علاوه بر این، مطالعه‌ای که بر روی ۱۶ نفر انجام شد، نشان داد که نوشیدن آب انار به حفظ قند خون شما در سطح سالم حتی پس از خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند نان کمک می‌کند. بسیاری از غذاها – چه خام و چه فرآوری شده – حاوی قندهای آزاد هستند که می‌توانند باعث افزایش سطح خون شوند. آنتی اکسیدان‌های موجود در انار به سختی کار می‌کنند تا از ترشح این قندهای آزاد بلافاصله پس از مصرف، در جریان خون جلوگیری کنند و به بدن شما زمان می‌دهند تا آن‌ها را با سرعت قابل کنترل‌تری مصرف کند.

انار میوه کم کالری

کاهش حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در روز می‌تواند به کاهش وزن ۴۵۵ گرم در هفته کمک کند. چه بهتر از مصرف میوه‌ها یا آب‌میوه‌های کم کالری مانند انار (بدون گرسنگی کشیدن) این کار را انجام دهید. افزایش سوخت وساز بدن یک مطالعه نشان داد که آب انار به جلوگیری از افزایش وزن در موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند، کمک کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که آب انار فعالیت کاتالیزوری را در بدن افزایش داده و موجب سوخت و ساز بیشتر در بدن می‌شود. به زبان ساده، آب انار به سرعت بخشیدن به فرآیند چربی‌سوزی در بدن کمک می‌کند.

چگونه انار را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

دانه‌های انار را می‌توان به صورت خام یا فرآوری شده به شکل آب‌میوه میل کرد. در حالی که هر دو روش ممکن است بر بدن شما تأثیر مثبت بگذارند، برخی از متخصصان معتقدند که خوردن میوه آن طور که هست ممکن است مفیدتر از آب آن باشد. در حالت ایده‌آل، اگر می‌خواهید تفاوتی در وزن خود مشاهده کنید، باید حداقل به مدت دو هفته روزانه یک فنجان دانه انار مصرف کنید. به غیر از خوردن این دانه‌های ترد، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید این میوه فوق العاده را در رژیم غذایی خود بگنجانید، اگر می‌خواهید روزانه انار مصرف کنید.

سالاد انار

سالاد دانه‌های انار به خوبی با سالادهای سبز برگ ترکیب می‌شوند. ترد بودن آن‌ها و طعم ترش و شیرین آن‌ها یک کیفیت منحصر به فرد و تا حدودی مرکباتی به سالاد شما می‌بخشد. ناگفته نماند، تضاد قرمز در برابر برگ‌های سبز باعث می‌شود سالاد جذاب‌تر به نظر برسد! توصیه می‌کنیم دانه‌های انار را روی سالاد یونانی یا شام استیک مورد علاقه خود بپاشید. دانه‌های انار به خوبی با سالادهای سبز برگ ترکیب می‌شوند دانه‌های انار به خوبی با سالادهای سبز برگ ترکیب می‌شوند.

ماست یونانی هم سیر کننده و هم مغذی

افزودن دانه‌های انار به یک فنجان ماست یونانی ساده راهی عالی برای چاشنی یک رژیم لاغری بی‌مزه است. به علاوه، بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر دو ماده را با هم مخلوط کنید و تنها در چند دقیقه، یک میان وعده عالی برای خود تهیه کنید. صبحانه یا اسموتی اگر از غلات یا جو برای صبحانه هستید، آن را با دانه‌های انار تزئین کنید یا آن را در ترکیب یک اسموتی که ترکیبش با دانه‌های انار خوشمزه می‌شود، به کار ببرید.

دانه انار یا آب انار؛ کدام بهتر است؟

هم مصرف دانه و هم آب انار فواید سلامتی قابل توجهی دارد. محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند که انار خوردن بهتر از آب میوه گرفتن است. تعجب می‌کنید چرا؟ ساده است – شما مقدار مناسبی از دوز روزانه فیبر خود را دریافت می‌‎کنید. یک لیوان آب انار ۲۲۶ گرمی، ۱ گرم فیبر دارد، در حالی که دانه‌های یک انار کامل ۱۱ گرم فیبر دارند. همچنین انار وقتی به عنوان میوه خورده شود دارای ۲۸ میلی‌گرم ویتامین C است. در حالی که، وقتی آب این میوه را می‌گیریم، سطح ویتامین C آن به شدت کاهش می‌یابد. یک فنجان دانه انار 39 گرم قند دارد، در حالی که در یک لیوان آب انار، فقط 30 گرم قند موجود است. علاوه بر این، 34 گرم کربوهیدرات در آب انار وجود دارد، در حالی که یک فنجان دانه انار 53 گرم کربوهیدرات دارد. درک این نکته مهم است که حذف کامل دانه‌ها به معنای از دست دادن برخی از مواد مغذی کلیدی است.

به طور کلی، این واقعاً به ترجیحات شما بستگی دارد. حتی ممکن است به سراغ مکمل بروید، زیرا مصرف آن آسان‌تر است. در هر صورت، ایده خوبی است که به نمودار اطلاعات تغذیه توجه کنید و بر اساس داده‌های ارائه شده تصمیم بگیرید. انار خوردن بهتر از آب میوه گرفتن است. انار خوردن بهتر از گرفتن آب میوه آن است.

عوارض مصرف انار

طبیعی بودن این میوه دلیل نمی‌شود که بی‌حساب و کتاب مصرف شود. اگر مشکلات یبوست و گوارش دارید در خوردن این میوه احتیاط کنید: اگر شما هم اکنون در حال مصرف داروهای استاتین هستید قبل از مصرف منظم انار، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. استاتین دارویی است که برای کنترل چربی خون بالا مصرف می‌شود. در واقع این میوه خواص داروهای استاتین را بالاتر می‌برد و برای همین باعث ایجاد مسمومیت می‌شود. حواستان به مصرف آب این میوه باشد. معمولا آب‌میوه‌ها همیشه شیرین‌تر هستند. برای همین توصیه می‌کنیم آب انارهای بدون قند و بدون مواد نگهدارنده استفاده کنید.

مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب مشکلات گوارشی و تشدید زخم معده می‌شود. زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون‌های مردانه می‌شود. انار شیرین ممکن است برای برخی افراد، بسیار نفاخ باشد. انارهای ترش قابض هستند و باعث بروز یبوست می‌شوند.

آنچه از مقاله خواص انار آموختیم:

خواص انار موجب شده که این میوه برا پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها توصیه شود. ازجمله کاهش وزن و چاقی. انار میوه‌ای آب‌دار و شیرین، سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی و حتی حاوی مقداری پروتئین است. آنها همچنین مملو از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی مانند پانیکالاژین هستند که برای سلامت قلب، ادرار، مغز، گوارش و پروستات بسیار مفید است.

انار فواید ضد سرطانی دارد، از استقامت ورزش و ریکاوری عضلات حمایت و با میکروب‌های مضر مبارزه می‌کند. علاوه بر این در فصل سرما، انار برای سرماخوردگی بسیار مفید است و موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ و کاهش علائم آن خواهد شد. نکته کلیدی که برای بهره بردن از فواید انار باید به خاطر داشته باشید این است که برای دیدن نتایج باید ثابت قدم باشید. برای گنجاندن انار در وعده‌های غذایی روزانه خود وقت بگذارید و در کوتاه‌ترین زمان متوجه تفاوت خواهید شد.

مجله سلامتی دکتر کرمانی

کدخبر: 855240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟