تاثیر گردو بر حافظه و پوست و مو

به گزارش رکنا، گردو بیشتر در وعده صبحانه در کنار نان و پنیر مصرف می شود. جالب است بدانید که گردو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. گردو بر سلامت پوست موثر است. مصرف گردو موجب تقویت ریشه مو خواهد شد. درمان یبوست با خوردن گردو ممکن است. سم زدایی کبد با استفاده از گردو انجام می شود.

ارزش غذایی مغز گردو چیست؟

گردو در میان تمام آجیل ها، منحصر به فرد است؛ زیرا انبار آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها، ویتامین E و… است که از التهاب جلوگیری نموده و برای بدن ایمنی ایجاد می‌کند.

گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند اسید لینولئیک، اسیدآلفا لینولنیک(ALA) و اسیدهای آراشیدونیک است. به غیر از این مواد مغذی ارزشمند، گردو سرشار از ویتامین B کمپلکس، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، روی، منگنز، مس و غیره است. براساس مطالعات انجام شده، یک رژیم غذایی حاوی گردو 100 گرمی شامل موارد زیر است:

    انرژی: 654 کیلو کالری

    پروتئین: 15.23 گرم

    چربی: 65.21 گرم

    کربوهیدرات: 13.71 گرم

    شکر: 2.61 گرم

    فیبر رژیمی: 6.7 گرم

    ویتامین C: 1.3 میلی گرم

    آهن: 2.91 میلی گرم

    پتاسیم: 441 میلی گرم

    منیزیم: 158 میلی گرم

    کلسیم: 98 میلی گرم

خواص درمانی گردو

گردو سرشار از ویتامین C، ویتامین‌های B (ویتامین B6، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسیدپانتوتنیک و فولات)، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین K و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی ا‌ست.

اما اگر یک سیستم امتیازدهی برای مواد غذایی در نظر گرفته می‌شد، گردو به‌خاطر محتوای بالای اسیدهای چرب اشباع‌نشده (PUFA) که با نام چربی‌های خوب آن‌ها را می‌شناسیم، رتبه اول را کسب می‌کرد. در واقع، این خواص گردو شاید شناخته‌شده‌ترین آن در سطح عموم مردم باشد.

گردو یکی از منابع گیاهی برتر اسید آلفا لینولنیک (ALA) -نوعی PUFA- است که یک ضد التهاب فوق‌العاده موثر محسوب می‌شود. از جمله دیگر خواص گردو می‌توان به فیبر بالا، آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی‌فنول‌ها و ترکیباتی مانند ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و کاتچین اشاره کرد. این ترکیبات همراه با آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش و حذف رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های ناپایداری هستند که باعث آسیب سلولی یا استرس اکسیداتیو می‌شوند و به‌مرور زمان، در ایجاد بیماری‌هایی مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان نقش دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها مانند پلی‌فنول‌هایی که در گردو موجود هستند، از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند و در نهایت از بیماری‌های مزمن و سرطان جلوگیری به‌عمل می‌آورند.

کدخبر: 916036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟