جالب ترین خواص ارده و ارده کنجد / مصلح ارده چیست؟

به گزارش رکنا، طبع ارده کنجد گرم و تر است. از این رو برای افرادی که طبع سرد و خشک دارند می تواند گزینه ای بسیار عالی باشد. با مصرف یک قاشق از ارده که معادل 15 گرم است ویتامین و مواد مغذی زیر به بدن رسانده می شود:

ویتامین B1 (تیامین)

13 درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند.

ویتامین B6 (پیریدوکسین)

11 درصد نیاز روزانه را تامین خواهد کرد.

فسفر

11 درصد نیاز روزانه تامین می شود.

منگنز

11 درصد نیاز روزانه بدن با مصرف ارده تامین می شود.

جالب است بدانید که یکی از مهم ترین ویژگی های ارده این است که 50 درصد چربی موجود در آن از اسیدهای چرب تک اشباع است. این موضوع می تواند به خاصیت ضد التهابی بالایی در بدن منجر شود. حتی کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن را نیز به همراه دارد.

استفاده از خواص ارده برای جلوگیری از سرطان بسیار موثر است. همچنین کبد را در مقابل آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند.

طبع ارده کنجد گرم و تر است از این رو برای افرادی که طبع سرد و خشک دارند می تواند گزینه ای بسیار عالی باشد.

جالب است بدانید که مصرف منظم و متعادل از ارده و دانه های کنجد به پیشگیری از تشدید عوامل خطری برای قلب منجر می شود.

مصرف دانه های کنجد خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

جالب است بدانید در برخی از کشورهای اروپای مرکزی و حتی خاورمیانه از روغن کنجد به عنوان درمان خانگی برای زخم های پا که مرتبط با دیابت باشد استفاده می شود.

ارده شامل ترکیباتی می شود که می تواند سلامت مغز را بهبود بخشد. همچنین خطر ابتلا به بیماری های مربوط به اختلال در مغز مانند آلزایمر را کاهش می دهد.

دریافت خواص آنتی اکسیدانی کنجد به پیشگیری از انسداد خون در مغز می انجامد. یعنی بر بهبود جریان خون در مغز و سیستم عصبی مرکزی تاثیرگذار است.

این ماده غذایی با کاهش تولید چربی در کبد و افزایش چربی سوزی تاثیر بالقوه ای را بر کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب دارد.

گزینه ای بسیار عالی برای تقویت اسکلت بدن است. حتی از بروز پوکی استخوان جلوگیری خواهد کرد.

می توان گفت ارده ماده خوراکی پرانرژی است. یعنی می تواند انرژی مورد نیاز را برای فعالیت های بدنی ورزشی تامین کند. به دلیل داشتن پروتئین قادر به ترمیم و تقویت بافت های عضلانی است.

ارده در صورتی که در دوران کاهش وزن به اعتدال مصرف شودمی تواند تاثیر بسزایی را در لاغری و کاهش وزن داشته باشد اما باید در نظر داشت که کالری بالایی دارد و ممکن است در صورت زیاده روی نتیجه بالعکس نشان بدهد.

مصرف متعادل ارده می تواند به تامین نیازهای بدن به ویتامین ها و مواد مغذی در طول رژیم غذایی کمک کند.

البته افراد گرم مزاج نیز می توانند از آن استفاده کنند اما بهتر است مصلح آن را نیز به کار ببرند. یکی از بهترین مصلح ها برای ارده کنجد، عسل معرفی می شود.

کدخبر: 928091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟