بازرسان سازمان ملل از پایگاه شعیرات سوریه بازدید می‌کنند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود، گفت: کارشناسان سازمان ملل دوشنبه به دمشق وارد شدند و قرار است طی روزهای آینده از پایگاه هوایی شعیرات سوریه واقع در استان حمص در مرکز این کشور بازدید کنند.

این اظهارات در حالی بیان شد که طی هفته‌های گذشته سازمان ملل گزارشی را در مورد وقوع حمله شیمیایی در شهرک خان شیخون در ریف ادلب منتشر کرد که واشنگتن در واکنش به آن حمله موشکی بی‌سابقه‌ای را به پایگاه هوایی مذکور در سوریه انجام داد.

بازرسانی که به شعیرات خواهند رفت وابسته به تیم تحقیقاتی سازمان ملل در امور سلاح‌های شیمیایی هستند که کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان بین‌المللی منع تسلیحات شیمیایی تشکیل داده است.

این سفر در پاسخ به درخواست روسیه است که انتقاداتی شدید از فعالیت کمیته تحقیقات مشترک صورت داد. روسیه این کمیته را به جانبداری متهم کرد چراکه درخواست دمشق مبنی بر بازدید از پایگاه شعیرات را رد کرده بود.

به گفته تحلیل‌گران، دیپلمات‌های غربی نگرانند که دمشق از این سفر استفاده کرده و بار دیگر تاکید کند که اتفاق رخ داده در خان شیخون در واقع اشاعه گاز سمی موجود در انبار تسلیحاتی تحت کنترل مخالفان مسلح بوده و در حمله هوایی این مخزن گاز سمی هدف قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 315716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟