نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خطاب به مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، گفت: عجب قدرت زیادی در آمریکای مرکزی دارم. اگر این را یک مرد دیوانه افراط‌گرا نگفته بود قطعا همگان به این حرف می‌خندیدند.

مادورو افزود: پارانویای امپریالیسم که آمریکا را رهبری می‌کند مادورو و ونزوئلا را مقصر هر اتفاقی که برایشان می‌افتد، می‌دانند.

به موجب خبرگزاری فرانسه، مایک پنس روز سه‌شنبه اعلام کرد: خوآن اورلاندو هرناندز رئیس جمهوری هندوراس به من گفت که این کاروان توسط گروه‌های چپ‌گرا در هندوراس سازماندهی شدند که از سوی ونزوئلا تامین مالی شده و به طرف شمال آمریکا فرستاده شده‌اند تا تمامیت ارضی و مرز ما را به چالش بکشند.

کاروانی متشکل از هزاران مهاجر آمریکای مرکزی از مکزیک به طرف آمریکا در حرکت است و بدون توجه به اظهارات دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری آمریکا که آن را حمله‌ای به کشورش توصیف کرده به راه خود ادامه می‌دهد.

مادورو شنبه گذشته از ترامپ خواست تا مرز کشورش را باز کرده و به مهاجران آمریکای مرکزی احترام بگذارد.

مادورو که از سوی تعدادی دیگر از رهبران آمریکای لاتین یک دیکتاتور خوانده شده این مساله را رد کرده که کشورش دچار بحران انسانی شده است؛ جایی که کمبود شدید مواد غذایی و دارو وجود دارد و تورم شدیدی در این کشور به وجود آمده است که به گفته سازمان ملل باعث شده تا نزدیک به دو میلیون تن از مردم این کشور از سال ۲۰۱۵ میلادی به صورت گروهی به کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

منبع: ایسنا

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟