دوستدار آمریکا نیستیم/ از نیت ما سوء برداشت شده

علی قلی‌زاده به شرح ماجرای پیش آمده در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در روز یکشنبه ۱۵ دی ماه و مصادف با ایام امتحانات این دانشکده پرداخت و توضیح داد: آن روز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه، بعد از امتحان اول که ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه برگزار شد، به دفتر انجمن علمی روزنامه‌نگاری رفتیم و در جریان رفت و آمد متوجه شدیم پرچم آمریکا جلوی در دانشکده، بر روی زمین نصب شده است.

وی اظهار کرد: از دانشجویان بسیجی علت قرار گرفتن پرچم بر روی زمین را جویا شدیم و آن‌ها به ما این توضیح را دادند که "مقامات سیاسی آمریکا پرچم این کشور را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و قرار دادن پرچم آن‌ها زیر پای دانشجویان هم اقدام مقابله به‌مثل ما با آن‌هاست".

دبیر انجمن علمی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در جواب به دانشجویان بسیجی، این استدلال را آوردیم که "تعداد زیادی از ایرانیان و دانشمندان شناخته شده ایرانی ساکن آمریکا هستند و ما نباید آمریکا را یکپارچه ببینیم"، ادامه داد: به دانشجویان عضو تشکل بسیج این تذکر را دادیم که بسیاری از مردم آمریکا با سیاست‌های دولتمردان خود مخالف هستند.

وی تصریح کرد: همچنین در آن زمان ما به دانشجویان بسیجی چنین عنوان کردیم که مقابله به مثل این است که ما هم هم‌وزن این اقدام زشت از آنها انتقامی سخت بگیریم نه اینکه طوری به نظر برسیم که انگار کاری از دستمان برنیامده و در حال زدن مشت به دیوار هستیم. رد شدن از روی پرچم نشانه ضعف ماست.

این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: نه سیاست و نه تاریخ آمریکا، از نظر بلایی که سر بشریت آورده قابل دفاع نیست و تمام ما سر این موضوع اتفاق نظر داریم؛ و این‌طور نیست که آمریکا را مدینه فاضله بدانیم. بنابراین موضع اصلی ما این بود که رد شدن از روی پرچم، توهین به ملتی است که خودش هم با سیاست دولتمردانش مخالف است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه در خلال این اتفاق رئیس حراست دانشگاه نیز آنجا بوده و موضوع را به وی هم توضیح داده‌ است، اظهار کرد: وی ( رئیس حراست دانشگاه علامه) با سعه صدر حرف‌های ما را گوش دادند، من آنجا را ترک کردم و موضوع ختم به خیر شد. یک ساعت بعد دوستان به من اطلاع دادند که خبری از سوی یکی از رسانه‌ها در رابطه با همین موضوع و با محتوای کاملاً مغرضانه کار شده است.

دبیر انجمن علمی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۲ و زمانی که انجام مذاکرات ۵+۱ برای برجام مطرح بود، صحبتی در جمع چندصدهزاری بسیجیان دارند که می‌فرمایند ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم، مشکل ما سیاست آمریکاست؛ موضعی که ما آن روز داشتیم هم دقیقاً بر روی همین حرف مقام معظم رهبری دست می‌گذارد. ما یک قهرمان ملی را از دست دادیم و حاج قاسم بزرگوارتر از این‌ها بود که بخواهیم دست به چنین اقداماتی بزنیم یا در این شرایط از آمریکا دفاع کنیم. ما اعتراض مشخصی داشتیم که فضا متشنج شده و موضع ما نیز، بر اثر سوء برداشت، در خبرها طور دیگری نشان داده شد.

 روز یکشنبه ۱۵ دی ماه چند تن از دانشجویان دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به قرار گفتن پرچم آمریکا بر روی زمین جلوی در ورودی این دانشکده اعتراض کرده و تأکید داشتند که موضع آن‌ها آمریکا دوستی نیست، بلکه رد شدن از روی پرچم آمریکا را نشانه توهین به ملت آمریکا می‌دانند چرا که بسیاری از مردم امریکا نیز با سیاست‌های این کشور مخالف می‌باشند. در پی اعتراض این دانشجویان، خبری از سوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد که دانشجویان معترض را "دوستدار آمریکا" خوانده بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟